ورزش ایران با 133مدال در بازی‌های اسلامی قونیه 2022 سوم شد + جدول مدال


ورزش ایران با 133مدال در بازی‌های اسلامی قونیه 2022 سوم شد + جدول مدال

کاروان ورزشی ایران که در بسیاری از رشته‌ها مثل والیبال، کشتی و برخی رشته‌های رزمی و تیراندازی نفرات اصلی خود را به ترکیه نبرده بود، با کسب ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز سوم شد که پیش‌بینی مدیران کمیته المپیک هم همین بود

ورزشکاران ملی‌پوش ایران در رشته‌های اعزامی، با کسب مجموع ۱۳۳ مدال، رتبه سوم جدول مدالی بازی‌های کشورهای اسلامی ۲۰۲۲ به میزبانی قونیه را کسب کردند.

ورزش ایران با 133مدال در بازی‌های اسلامی قونیه 2022 سوم شد + جدول مدال

به گزارش تابناک ورزشی، کاروان ورزشی ایران که در بسیاری از رشته‌ها مثل والیبال، کشتی و برخی رشته‌های رزمی نفرات اصلی خود را به ترکیه نبرده بود، با کسب ۳۹ طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز و عنوان سومی بازی‌ها به کار خود پایان داد.

البته سایت بازی ها تعداد مدال های برنز ایران را ۵۰ تا حساب کرده و ۳ مدال برنز را به نام آیدین علیاری، سمیه مصطفوی و فاطمه اعتصامی نیا ثبت کرده که هیچ کدام از آنها از سوی فدراسیون های مربوطه اطلاع رسانی نشده است.
کاروان پیامبر اعظم(ص) به مانند دوره گذشته در باکو ۳۹ مدال طلا کسب کرد اما تعداد بیشتر مدال های نقره باعث شد تا بازی های ۲۰۲۱ قونیه، بهترین عملکرد ایران در تمام ادوار برگزاری این مسابقات باشد.

ترکیه میزبان که در همه رشته‌های زنان و مردان شرکت کننده داشت، با کسب ۱۴۵ مدال طلا با فاصله بسیار زیاد فاتح این رقابت‌ها شد. ازبکستان هم ۵۰ طلا کسب کرد تا با توجه به فرصت سوزی و نقره‌های زیاد ایران در روزهای آخر ، عنوان سوم را از ایران ربوده باشد.

بدون پیشرفت در تعداد طلا ؛ رشد در نقره و برنز

پنجمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی با حضور ۴ هزار و ۲۰۰ ورزشکار زن و مرد از ۵۲ کشور در ۲۰ رشته ورزشی از ۱۸ مرداد تا ۲۷ مرداد در شهر قونیه برگزار شد که کاروان ورزش ایران در نهایت با کسب مدال ۳۹ طلا، ۴۴ مدال نقره و ۵۰ مدال برنز در کل ۱۳۳ مدال در مجموع جدول رده بندی به‌عنوان سومی این بازی ها دست یافت.
ایران در دوره قبلی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی مجموعا ۹۸ مدال کسب کرده بود.

ورزش ایران با 133مدال در بازی‌های اسلامی قونیه 2022 سوم شد + جدول مدال

ایران در چه رشته‌هایی مدال گرفت؟

کاروان ایران در این دوره در رشته های دوچرخه سواری با ۱طلا و ۱برنز، تیر و کمان ۱طلا، ۲نقره و ۱برنز، تنیس روی میز ۳طلا و ۲نقره، کاراته ۵نقره و ۳برنز، کشتی ۸طلا، ۳نقره و ۵برنز، تکواندو ۵ طلا، ۴نقره، ۴برنز، شمشیربازی ۱طلا، ۳نقره و ۲برنز ، جودو ۱ برنز، والیبال ۱ طلا و ۱نقره، هندبال ۱برنز، بسکتبال ۳در۳ با ۱ برنز، شنا ۱برنز، دوومیدانی ۱نقره، ۱برنز، ژیمناستیک ۲برنز، وزنه برداری ۹طلا، ۶نقره و ۱۲برنز، تیراندازی و همچنین پاراشنا ۵طلا، ۶نقره، ۴برنز، پاراتیروکمان ۵طلا، ۵نقره، ۳برنز، پاراتنیس روی میز ۴نقره، ۷برنز کسب کرد.

ایران با اعزام ۲۵۷ ورزشکار در ۱۶ رشته اصلی و سه رشته پارالمپیکی بعد از ترکیه، آذربایجان و ازبکستان، چهارمین کاروان این بازی ها به لحاظ تعداد ورزشکار اعزامی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی