هواپیمای سوپرسونیک Overture آمریکا بازهم مشتری جدید پیدا کرد


هواپیمای سوپرسونیک Overture آمریکا بازهم مشتری جدید پیدا کرد

آن‌طور که پیداست شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی باز هم تعداد زیادی هواپیمای مافوق صوت Boom Overture را پیش خرید کرده و برای ده‌ها فروند دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند. سرعت این هواپیمای سوپرسونیک به بیش از 2000 کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند مدت...

آن‌طور که پیداست شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی باز هم تعداد زیادی هواپیمای مافوق صوت Boom Overture را پیش خرید کرده و برای ده‌ها فروند دیگر اعلام آمادگی کرده‌اند. سرعت این هواپیمای سوپرسونیک به بیش از 2000 کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند مدت زمان پروازهای تجاری را تا نصف کاهش دهد. جزئیات جالب درباره هواپیمای مسافربری فوق سریع بوم آمریکا را در شهر سخت افزار بخوانید.

بوم اورچر یک هوپیمای مسافربری سوپرسونیک است که سرعت پرواز آن به حدود 1.7 ماخ (2083 کیلومتر در ساعت) می‌رسد. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، اورچر اولین پرواز تجاری خود را در سال 2029 میلادی انجام خواهد داد که تقریباً سه دهه پس از زمین گیر شدن آخرین هواپیمای مسافری سوپرسونیک دنیا است.

طبق اعلام امریکن ایرلاینز، این شرکت هواپیمایی 20 فروند هواپیمای سوپرسونیک Boom Overture را پیش خرید کرده است. پیش از این نیز شرکت‌های هواپیمایی ژاپن 20 فروند، بریتانیا 10 فروند، آمریکا 60 فروند و مشتریان اعلام نشده 66 فروند را پیش خرید کرده بودند.

هواپیمای سوپرسونیک Overture آمریکا بازهم مشتری جدید پیدا کرد

کمپانی بوم ادعا می‌کند هواپیمای مسافربری فراصوت Overture قادر به حمل 65 تا 80 مسافر با سرعت پرواز 1.7 ماخ بر فراز دریا است. به این ترتیب به نظر می‌رسد قادر باشد ظرف تنها سه ساعت و نیم از نیوجرسی به لندن برسد. ادعا می‌شود این هواپیما دو برابر سریع‌تر از سریع‌ترین هواپیماهای تجاری قادر به جابجای مسافت است و می‌تواند پرواز نه ساعته از میامی به لندن را ظرف کمتر از 5 ساعت انجام دهد.

ژوئیه امسال بوم از طراحی نهایی هواپیمای سوپرسونیک Overture با چهار موتور رونمایی کرد. به گفته بوم هزینه پروازی Overture با اتکا به موتورهای بدون پس سوز و فناوری‌های جدید، نصف هواپیمای سوپرسونیک کونکورد است. همچنین بوم ادعا می‌کند میزان کربن خارج شده از این هواپیما نزدیک به صفر خواهد بود و تماماً با سوخت پایدار هوانوردی (SAF) کار می‌کند. هواپیمای های تجاری کنونی تنها از 50 درصد سوخت SAF استفاده می‌کنند.

هواپیمای سوپرسونیک Overture آمریکا بازهم مشتری جدید پیدا کرد

طول هواپیمای سوپرسونیک Overture حدود 62 متر است. ارتفاع پروازی این هواپیما به 18.2 کیلومتر و دامنه پروازی آن به 7867 کیلومتر می‌رسد که نسبتاً کم است.

جالب اینکه تاکنون جمعاً 206 فروند از هواپیمای سوپرسونیک Overture سفارش داده شده است اما اولین مدل آن در سال 2025 تولید خواهد شد و اولین پرواز هم در سال 2026 انجام می‌شود. با این حال برای پروازهای تجاری سوپرسونیک Overture باید تا اواخر دهه میلادی جاری منتظر ماند.

بد نیست بدانید تنها 8 سال از تاسیس شرکت بوم می گذرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه