افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی


افزایش بهای نفت خام در بازار انرژی

امیدواری سرمایه گذاران بازار انرژی به آینده تقاضا در بازار‌های جهانی به دلیل کاهش بیش از حد ذخایر نفتی آمریکا موجب افزایش قیمت نفت شد.

سرمایه گذاران امیدوارند به دلیل کاهش بیش از انتظار ذخایر نفتی آمریکا در هفته‌های اخیر تقاضا برای نفت خام در ماه‌های آینده افزایش یابد. همچنین تحلیلگران می‌گویند به دلیل کاهش ذخایر نفتی در جهان رکود اقتصادی ممکن است در ماه‌های آینده روندی رو به رشد داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۶ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش، ۹۰ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تحلیلگران می‌گویند با توجه به ارائه داده‌های آماری از ذخایر نفتی در آمریکا سرمایه گذاران به آینده بازار تقاضا حداقل برای کوتاه مدت امیدوارند.

با این حال، افزایش احتمالی تولید توسط اوپک پلاس و رکود اقتصادی در بلند مدت احتمالا روند صعودی بازار انرژی را با مشکل مواجه می‌کند. شرکت‌های بزرگ نفتی در جهان این روز‌ها به شدت به دنبال جایگزینی برای نفت روسیه هستند تا بتوانند بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه مسکو را در بخش انرژی جبران کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها