فیس لیفت دایون Y5 در روسیه، با نام غزال عربی


فیس لیفت دایون Y5 در روسیه، با نام غزال عربی

نشریه Russian Automobile عکس هایی از یک SUV کمیاب از برند Sandstorm امارات منتشر کرد. به گفته این منبع، این خودرو برای اهداف نامعلومی وارد روسیه...

نشریه Russian Automobile عکس هایی از یک SUV کمیاب از برند Sandstorm امارات منتشر کرد. به گفته این منبع، این خودرو برای اهداف نامعلومی وارد روسیه شده است.

برند Sandstorm چهار سال پیش توسط اولین دکترای زن کشور، ماجده اعزازی، تأسیس شد. مقامات با ابتکار او با اشتیاق نادر روبرو شدند و به زودی مقامات ارشد عربستان سعودی و بحرین نیز از او حمایت کردند.

اولین مدل خودرو این شرکت نوپا در سال 2018، شاسی بلند Alreem (به معنی غزال عربی) بود که در رسانه های عربی با این نام شناخته می‌شود. خودرو غزال عربی با کمک متخصصان خارجی توسعه یافته و ظاهراً پلت فرم ماشین با شرایط آب و هوای محلی سازگار شده است.

فیس لیفت دایون Y5 در روسیه، با نام غزال عربی شاسی بلند Alreem (به معنی غزال عربی)

این خودرو در اصل فودی لندفورت چینی مدل 2015 از یک شرکت نسبتاً کم‌شناخته شده است که با نام دایون Y5 در ایران توسط ایلیا موتور معرفی شده است. با این حال، این شرکت عربی روی ظاهر بسیار کار کردند و جلوپنجره و سپر جلو را به طور کامل تغییر دادند. این شرکت همچنین نسخه پیکاپ Sandstorm S24 را که در واقع پیکاپ Foday Lion F22 است، ارائه نموده و Sandstorm در سال اول قصد داشت حدود هزار دستگاه SUV تولید کند و به تدریج ظرفیت تولید را به 6000 دستگاه در سال برساند. علاوه بر این، نیروهای مسلح کشور امارت نیز به این مدل علاقه نشان دادند.

فیس لیفت دایون Y5 در روسیه، با نام غزال عربی کراس اوور Alreem یا همان نسخه‌ی عربی دایون Y5

زیر کاپوت، Alreem یا همان نسخه‌ی عربی دایون Y5 یک موتور ژاپنی میتسوبیشی 4G69S4N با حجم 2.4 لیتر و ظرفیت 136 اسب بخار قرار دارد. البته برخی منابع ادعا می‌کنند که این خودرو نسخه توربوشارژ این موتور را دریافت کرده که قدرت آن به 215 اسب بخار افزایش یافته است.

فیس لیفت دایون Y5 در روسیه، با نام غزال عربی دایون Y5

نسخه ایرانیزه این خودرو یعنی دایون Y5 که توسط شرکت ایلیا موتور وارد بازار شده است از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپه مجهز به توربوشارژ، با توان تولید حداکثر قدرت202 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور280 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه بهره می‌برد و جعبه دنده 6 سرعته خودکار وظیفه انتقال نیرو را به دو دیفرانسیل برعهده دارد.

گزارش رسمی از هدف حضور شرکت سنداستروم و مدل غزال عربی در به روسیه منتشر نشده است، اما بعید نیست که شرکت‌های روسی علاقه مند به تولید این SUV در کشور روسیه باشند.

منبع مقاله وبسایت : موتور1 روسیه


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق