مینی ون جیلی جیاجی L، رقیب احتمالی هایما 7X‌ در ایران


مینی ون جیلی جیاجی L، رقیب احتمالی هایما 7X‌ در ایران

مینی‌ ون‌های چینی در بازار شرق آسیا و روسیه بسیار محبوب هستند. یکی از بهترین مینی‌ون‌های چینی بازار، جیلی جیاجی است که از چهار سال پیش در بازار...

مینی‌ ون‌های چینی در بازار شرق آسیا و روسیه بسیار محبوب هستند. یکی از بهترین مینی‌ون‌های چینی بازار، جیلی جیاجی است که از چهار سال پیش در بازار حضور دارد. با توجه به اینکه خودروهای جیلی در ایران حضور چشم‌گیری ندارند، جیلی جیاجی تاکنون در بازار خاورمیانه حضور چشمگیری نداشته است. با این حال جیلی برای کسب رضایت بیشتر مشتریان و فروش بیشتر، نسخه طویل این خودرو به نام جیلی جیاجی L را بزودی وارد بازار خواهد کرد.

فاصله بین دو محور جیلی جیاجی L همانند نسخه استاندارد است اما طول کلی به میزان 120 میلیمتر افزایش یافته که حاصل آن فضای بار بزرگتر برای قسمت عقب است. بنابراین فاصله سر و پا سرنشینان ثابت باقی مانده است و تنها صندوق عقب خودرو است که افزایش حجم را تجربه کرده است.

علاوه بر افزایش فضای بار، طراحی نمای جلو و عقب جیلی جیاجی L نیز تغییر کرده‌اند. علاوه بر سپرها، چراغ‌های جلو و عقب جیلی جیاجی L نیز در مقایسه با نسخه استاندارد تغییر کرده‌اند. اکنون مینی ون جیلی نیز به سبک کراس‌اوورهای این شرکت طراحی شده است تا یک زبان طراحی مشترک را به نمایش بگذارد.

مینی ون جیلی جیاجی L، رقیب احتمالی هایما 7X‌ در ایرانجیلی جیاجی L

در کابین جیلی جیاجی L همچنان دو پنل دیجیتالی 10.25 اینچی و 12.3 اینچی وظیفه نمایش اطلاعات سرگرمی و اطلاعات خودرو را برعهده دارند. سیستم عامل جیلی گلکسی روی این خودرو نصب شده است و قابلیت‌های آنلاین خودرو نیز بی‌شمار هستند. جیلی جیاجی L در نسخه پایه شش نفره است اما نسخه‌های هفت نفره نیز برای این خودرو در نظر گرفته خواهند شد.

پیشرانه جیلی جیاجی L نیز در مقایسه با نسخه استاندارد تغییر کرده است. موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مشترک با جیلی کولری زیر کاپوت این مینی ون قرار دارد. این پیشرانه حداکثر 181 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را در جیلی جیاجی L برعهده دارد. قیمت نسخه پایه جیلی جیاجی استاندارد در حال حاضر 17800 دلار است و انتظار می‌رود نسخه لانگ این خودرو قیمت بیشتری داشته باشد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟