جزئیات 10 قلم کالای وارداتی در فروردین امسال/گندم و موبایل در صدر جدول


جزئیات 10 قلم کالای وارداتی در فروردین  امسال/گندم و موبایل در صدر جدول

بررسی وضعیت 10 قلم کالای وارداتی به کشور در فروردین ماه امسال نشان می‌دهد که گندم معمولی و گوشی تلفن همراه در صدر جدول واردات به کشور قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ارزش کالاهای وارداتی در فروردین ماه امسال به کشور 2 میلیارد و 824 میلیون دلار بوده است. همچنین ارزش واردات در مدت مشابه سال گذشته 2 میلیارد و 798 میلیون دلار بوده است.

جزئیات 10 قلم کالای وارداتی در فروردین  امسال/گندم و موبایل در صدر جدول
واردات کالا طی یک ماهه 1401 و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

* رشد 2 درصدی کالاهای واسطه‌ای به کشور

بررسی وضعیت واردات کالاهای واسطه‌ای، مصرفی و سرمایه‌ای نشان می‌دهد که ارزش واردات کالاهای واسطه‌ای به کشور در فروردین ماه امسال یک میلیارد و 957 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات این نوع کالا در مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و 910 میلیون دلار بوده واردات کالاهای واسطه ای رشد 2 درصدی داشته است.

کالاهای مصرفی نیز در فروردین امسال به ارزش 438 میلیون دلار وارد شده است که واردات کالاهای مصرفی در فرودین امسال به ارزش 438 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات 481 میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته واردات این نوع کالاها 9 درصد کاهش داشته است.

ارزش واردات کالاهای سرمایه ای در فرودین ماه امسال 425 میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات 405 میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته واردات این کالاها 5 درصد رشد داشته است.

جزئیات 10 قلم کالای وارداتی در فروردین  امسال/گندم و موبایل در صدر جدول
واردات طی یک ماهه 1401 به تفکیک کالاهای مصرفی، واسطه ای و سرمایه ای و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

* 10 قلم عمده کالاهای وارداتی به کشور

اقلام عمده وارداتی به کشور در یک ماهه ابتدای امسال شامل گندم معمولی، گوشی تلفن همراه، برنج، ذرت دامی، دانه سویا تراریخته، تراکتورهای جاده ای برای نیمه تریلرها، کنجاله سویا، اکسید آلومینیوم غیر از کورندوم مصنوعی، روغن دانه آفتابگردان، روغن گلرنگ یا زعفران کاذب، مولد گازی تولید همزمان برق و گرما دارای موتور پیستونی جرقه ای - احتراقی بوده است.

ارزش واردات گندم معمولی در نخستین ماه امسال 306 میلیون دلار و ارزش واردات گوشی تلفن همراه 127 میلیون دلار بوده است.

ارزش واردات ذرت دامی 123 میلیون دلار و دانه سویا تراریخته 102 میلیون دلار، کنجاله سویا 52 میلیون دلار و روغن آفتابگردان و روغن تراریخته 102 میلیون دلار، کنجاله سویا 52 میلیون دلار، روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ نیز 34 میلیون دلار بوده است.

جزئیات 10 قلم کالای وارداتی در فروردین  امسال/گندم و موبایل در صدر جدول
اقلام عمده وارداتی طی یک ماهه 1401 و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

مهمترین مبادی واردات نیز کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هند، آلمان و فدراسیون روسیه بوده است که ارزش واردات ما از امارات متحده عربی در فروردین ماه امسال 778 میلیون دلار و از چین 676 میلیون دلار بوده است، ارزش واردات ما از ترکیه 272 میلیون دلار، هند 142 میلیون دلار و آلمان 129 میلیون دلار بوده است.

جزئیات 10 قلم کالای وارداتی در فروردین  امسال/گندم و موبایل در صدر جدول
مهمترین مبادی واردات طی یک ماهه 1401 و مقایسه با مدت مشابه سال قبل

به گزارش فارس و براساس گزارش گمرک ایران، 11 میلیون و 159 هزار تن کالا به ارزش 17 میلیارد و 240 میلیون در چهار ماه ابتدایی سال وارد و از گمرکات کشور ترخیص شد که نسبت به مدت مشابه با رشد 17 درصدی همراه بوده است.

امارات با فروش 3 میلیون و 600هزار تن کالا به ارزش 4 میلیارد و 875میلیون دلار، چین با یک میلیون و 186هزار تن به ارزش 4میلیارد و 422میلیون دلار، ترکیه با 983هزار تن به ارزش یک میلیارد و 787میلیون دلار،هند با 528هزار تن به ارزش 859میلیون دلار و روسیه با 930هزار تن کالا به ارزش 599میلیون دلار،پنج کشور اول فروش کالا به ایران در این مدت چهار ماهه بودند.

بر اساس این گزارش ، گندم معمولی، برنج سفید، گوشی تلفن همراه، ذرت دامی، دانه سویا، روغن آفتابگردان، شکرخام، کنجاله سویا، تراکتورهای جاده ای و کک های زغال سنگ 10قلم اول کالاهای وارده به کشور در چهار ماه اخیر بودند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)