«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس


مراسم تشییع پیکر «بابک برزویه» عکاس فقید عرصه هنرهای تجسمی کشور صبح امروز در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر «بابک برزویه» عکاس فقید عرصه هنرهای تجسمی کشور صبح امروز باحضور مسئولین، هنرمندان، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و جمعی از دوستداران آن مرحوم، در محوطه خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

کامران ملکی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در سخنانی گفت: بابک سهم بزرگی به گردن بسیاری از هنرمندان و چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور داشت. چه قاب‌های بسیاری که از دریچه دوربین او جاودانه شدند.

امیر عابدی هنرمند عکاس و یکی از دوستان بابک برزویه نیز در سخنانی گفت: بابک ویژگی‌های خوب بسیاری داشت و هرگز از آن چه که اعتقاد داشت کوتاه نمی‌آمد. من بارها با او بحث می‌کردم اما هرگز ذره‌ای از دوستی ما کاسته نمی‌شد. در مدتی که بابک در کما بود، چشمانش باز بود اما جایی را نمی‌دید و من فکر می‌کردم که او مانند دوربینی است که نمی‌تواند تصویری را ثبت کند. فکر می‌کنم که او حالا دوربین به دست، گوشه‌ای همین اطراف ایستاده و به همه ما لبخند می‌زند.

سیف‌الله صمدیان عکاس پیشکسوت کشور نیز در اظهاراتی گفت: سخنرانی در چنین مراسم‌هایی بسیار هولناک‌‌ است. بابک برخلاف بسیاری از هم‌نسلان خود تمام محدودیت‌ها را کنار زد و به آنچه که می‌خواست رسید. فکر نمی‌کنم کسی تاکنون او را بیکار دیده باشد. او برخلاف برخی هم‌نسلان خود که غالبا غر می‌زنند و تنبلی می‌کنند، اهل کار و جنب و جوش بود.

افشین شاهرودی دیگر عکاس پیشکسوت حاضر در مراسم نیز اظهار کرد: برای مواجهه با مرگ، سه وسیله وجود دارد که شامل علم، دین و هنر است؛ علم به ما امنیت می‌دهد و باعث می‌شود که مرگمان به تعویق بیفتد. دین باعث می‌شود که در مواجهه با مرگ، آرامش پیدا کنیم. هنر هم موجب جاودانگی‌مان می‌شود. بابک به بهترین شکل ممکن از هنر استفاده کرد تا ما اکنون مرگ‌ جسمانی‌اش را تاب بیاوریم و همواره او را در آثارش درک کنیم‌.

غلامرضا کاظمی دینان رییس سابق انجمن روابط عمومی ایران نیز گفت: بابک در طول این 52 سال، هزاران سال زندگی کرد و لذت برد. او از آدمیت عبور کرده و به انسانیت رسیده بود. به یاد ندارم که حتی یک بار اخم به چهره داشته باشد و همواره چهره‌ای بشاش داشت. او می‌گفت خدا من را آفریده است تا به کسی بدی نکنم و آدم‌ها از دستم ناراحت نشوند.

احترام برومند بازیگر سینما نیز در سخنانی مطرح کرد: بابک مانند یک شاخه نورسته بهاری، شکننده و حساس بود.‌ او مثل یک سنگ صبور، رفیق، یار و همراه بود. در این چند سال اخیر، همیشه همراه من بود و همه عکس‌های من یادگاری‌های بابک هستند. اینکه می‌گویند هنرمند پس از فقدان جسمانی‌اش تکثیر می‌شود و با آثارش زنده می‌ماند، حرف درستی است.

آرش برزویه برادر بابک برزویه نیز در سخنانی از جانب خانواده برزویه از تمامی حاضرین و دست‌اندرکاران این برنامه تشکر کرد.

پس از اقامه نماز میت بر پیکر این‌ هنرمند، پیکر او برای خاکسپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران رهسپار شد.

این مراسم با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری ازجمله: احترام برومند، سیامک انصاری، سیف‌الله صمدیان، کامران ملکی، افشین شاهرودی، منوچهر شاهسواری، محمدمهدی عسگرپور، یونس شکرخواه، غلامرضا کاظمی‌دینان، علیرضا شجاع نوری، مهوش وقاری، کوروش سلیمانی، الهام پاوه نژاد، مجید رجبی معمار، محمد فرنود، حمید فروتن و ... همراه بود.

در ادامه، گزارش تصویری اختصاصی تسنیم را از برگزاری مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد بابک برزویه مشاهده می‌کنید:

«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس«بابک برزویه» به منزلگاه ابدی بدرقه شد+عکس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرهاد مجیدی رقیب گل‌محمدی شد