تعطیلی بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان به دلیل گرمای بیش از حد


تعطیلی بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان به دلیل گرمای بیش از حد

مقامات چین به دلیل کمبود برق و گرمای بیش از اندازه کارخانه‌های تامین کننده قطعات خودرو‌های برقی تعطیل کردند.

بزرگترین سازنده باتری خودرو‌های الکتریکی جهان، شرکت Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) و اینتل کارخانه‌های خود را به مدت شش روز در استان سیچوان چین به دلیل کمبود برق ناشی از موج گرما تعطیل کردند. پیش بینی می‌شود این اقدام کارخانه‌هایی مانند تامین‌کننده باتری تسلا، تامین‌کننده اپل، تویوتا، تگزاس اینسترومنتز، فولکس واگن و اونسمی را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سایت ورج، کشور چین به دلیل افزایش دمای هوا و استفاده از تهویه به تمام کارخانه‌های سیچوان دستور داد تا فعالیت خود را متوقف کنند. بر اساس گزارش CNN، دمای هوا در چندین شهر به ۱۰۴ درجه فارنهایت (۴۰ درجه سانتیگراد) رسیده است.

مقامات چین می‌گویند در حال تلاش برای صرفه جویی برق هستند. مقامات هشدار داده اند سیچوان با شدیدترین خشکسالی و کمبود آب روبرو است و ممکن است در تامین برق نیز دچار آسیب شود.

همانطور که توسط CNN اشاره شده ، سیچوان یک منطقه مهم برای صنایع نیمه هادی و پانل‌های خورشیدی است. تولیدکنندگان برای مواد خام مورد استفاده در صنایع فتوولتائیک خورشیدی و الکترونیک، مانند پلی سیلیکون - یک عنصر کلیدی پنل خورشیدی، به منطقه غنی از منابع معدنی هجوم می‌آورند. این استان همچنین یک مرکز معدنی حیاتی برای لیتیوم است که برای تولید باتری ماشین‌های الکتریکی و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

تعطیلی بزرگترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان به دلیل گرمای بیش از حد

برخی تحلیلگران معتقدند که تعطیلی موقت می‌تواند قیمت پلی سیلیکون و لیتیوم را با کاهش عرضه افزایش دهد. از ۱۷ آگوست، تنها دو روز پس از تعطیلی، مقامات صنعت به بلومبرگ تأیید کردند که قیمت پلی سیلیکون افزایش یافته است.

برخی از شرکت‌ها اختلال زیادی را پیش بینی نمی‌کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ، فاکسکان - که آی‌پد‌های اپل را در این منطقه تولید می‌کند - گفت که خشکسالی هنوز تأثیر زیادی بر آن‌ها نداشته است. در همین حال، فولکس واگن روز دوشنبه اعلام کرد که انتظار تاخیر‌های طولانی در تحویل را ندارد.

بیشتر بخوانید

قرنطینه‌های کرونایی دلیل کمبود تراشه خودرو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج