حسگر اثرانگشت گلکسی S23 احتمالاً فضای بیشتری برای احرازهویت ارائه خواهد داد


حسگر اثرانگشت گلکسی S23 احتمالاً فضای بیشتری برای احرازهویت ارائه خواهد داد

شایعه شده است که گلکسی S23 اولترا سامسونگ با حسگر اثرانگشت سه‌بعدی سونیک‌مکس (3D Sonic Max) کوالکام عرضه خواهد شد؛ این ویژگی فضای احرازهویت مخصوص انگشت را روی نمایشگر دستگاه افزایش خواهد داد.

با وجود این‌که چندوقت از عرضه‌ی حسگر اثرانگشت سه‌بعدی سونیک‌مکس کوالکام می‌گذرد، هنوز به‌دلایلی نامشخص در هیچ گوشی هوشمندی با برند سامسونگ دیده نشده است. خوشبختانه امکان دارد سال ۲۰۲۳ اولین‌باری باشد که این حسگر روی محصولات شرکت کره‌ای مورداستفاده قرار خواهد گرفت؛ زیرا طبق شایعات، گلکسی S23 اولترا با این ویژگی عرضه خواهد شد.

سازندگان چینی به‌سرعت از جدیدترین فناوری‌ها در محصولات خود استفاده می‌کنند و به‌همین دلیل است که 3D Sonic Max کوالکام در پرچم‌دارانی مثل X80 Pro و IQOO 9 Pro ویوو دیده می‌شود. به‌گفته‌ی آلوین، شایعه‌ای دردسترس قرار گرفته است که اعلام می‌کند حسگر سه‌بعدی سونیک‌مکس در گلکسی S23 اولترا نیز به‌کار گرفته خواهد شد. استفاده از این حسگر علاوه‌بر افزایش سطح برای احرازهویت ازطریق اثرانگشت کاربر، سرعت دسترسی صفحه‌ی قفل به صفحه‌ی اصلی را نیز افزایش می‌دهد.حسگر اثرانگشت گلکسی S23 احتمالاً فضای بیشتری برای احرازهویت ارائه خواهد داد

به‌نوشته‌ی WccfTech، تنها توضیح منطقی درمورد این‌که چرا سامسونگ تاکنون از حسگر سه‌بعدی سونیک‌مکس کوالکام در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود استفاده نکرده، افزایش هزینه‌های تولید است. این شرکت کره‌ای از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک زیرنمایشگر در S22 اولترا بهره گرفته است؛ اما هنوز یک حسگر بزرگ‌تر که سطح بیشتری را برای احرازهویت دردسترس کاربر قرار دهد در پرچم‌داران غول فناوری کره‌ای مشاهده نکرده‌ایم. چندوقت پیش خبری منتشر شد مبنی‌بر این‌که با همکاری میان سامسونگ و کوالکام، قرار است همه‌ی نسخه‌های سری گلکسی S23 فقط با تراشه‌های سری اسنپدراگون عرضه شوند و شاید یکی از شرط‌های این قرارداد، کاهش قیمت حسگر سه‌بعدی سونیک‌مکس بوده است.

حسگر اثرانگشت گلکسی S23 احتمالاً فضای بیشتری برای احرازهویت ارائه خواهد داد

البته تاکنون جزئیاتی درمورد شرط کاهش قیمت حسگر سه‌بعدی SonicMax برای همکاری میان سامسونگ و کوالکام منتشر نشده است؛ اما شاید این دو شرکت مدتی طولانی درمورد آن بحث کرده باشند. امیدواریم شاهد استفاده از حسگر اثرانگشت بزرگ‌تر و سریع‌تر در گلکسی S23 اولترا باشیم؛ زیرا نیاز به قراردادن انگشت روی بخش کوچکی از نمایشگر برای بازکردن قفل دستگاه را ازبین خواهد برد و درواقع می‌توان با خیالی آسوده‌تر از فضای گسترش‌یافته‌ی احرازهویت روی نمایشگر بهره گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس