4 دمنوش‌ مفید برای درمان زخم معده


4 دمنوش‌ مفید برای درمان زخم معده

بهترین دمنوش‌ها برای زخم معده را در این مطلب خواهید شناخت.

به گزارش رکنا، زخم معده از مشکلات معده می باشد که برای درمان آن می توان از روش های سنتی و خانگی استفاده کرد.

در ادامه با دمنوش های مناسب برای درمان زخم معده آشنا می شویم.

1.دمنوش کاکوتی

دمنوش کاکوتی از بهترین دمنوش ها برای رفع و بهبود زخم معده می باشد زیرا کاکوتی از خاصیت آنتی‌بیوتیکی قوی، ضد حساسیت و ضد نفخ خوبی برخوردار می باشد، برای استفاده از این دمنوش سه قاشق کاکوتی و آب احتیاج می باشد که به مدت 30 دقیقه روی حرارت کم دم بگیرد ، سپس از صافی رد کرده و با مقدار کمی عسل بنوشید.

2. دمنوش زرشک

دمنوش زرشک نیز از دمنوش هایی است که برای درمان خانگی زخم معده و روده سفارش شده است، قبل از هرچیز بگوییم که از این دمنوش زنان باردار اصلا مصرف نکنند. برای بهره بردن از دمنوش زرشک از زرشک تازه باید استفاده کنید و به مدت 30دقیقه با آب جوشیده روی حرارت بگذارید تا دم بکشد و آماده شود، این دمنوش را نیز می توانید با عسل ترکیب کنید و بنوشید.

3.دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس اثری آرام کننده دارد اگر زخم معده شما عصبی است این دمنوش می تواند آن را درمان کند، ترکیب اسطوتودوس، گل گاو زبان و برگ به لیمو نیز می تواند در این روش درمانی موثر باشد ، زنان باردار از این دمنوش مصرف نکنند.

4.دمنوش شیرین بیان

ریشه­ شیرین بیان را می توانید به صورت دمنوش برای درمان زخم معده استفاده کنید زیرا شیرین بیان حاوی آنتی اسیدهای خاصی هستند که باعث سرعت بخشیدن به زخم معده می شود. استفاده از دمنوش شیرین بیان 1 تا 4 ماه می تواند در این درمان موثر عمل کند، به این صورت که ریشه­ شیرین بیان را پوست و آسیاب کنید و بعد 2 گرم از آسیاب شده شیرین بیان را هر روز با عسل مخلوط کنید و بنوشید.

لینک کپی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع نوشیدنی و شربت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد