مساجد به عنوان پایگاه انقلاب، فعال عمل کنند/در زمینه صنعت هسته ای باید پیشرفت کنیم


مساجد به عنوان پایگاه انقلاب، فعال عمل کنند/در زمینه صنعت هسته ای باید پیشرفت کنیم

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امروز مساجد پایگاه انقلاب اسلامی بوده و باید فعال عمل کنند، گفت: مساجد در این چندسال اخیر فعالیت های خوبی داشتند که ضرورت دارد این فعالیت ها تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (28 مرداد ماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، به آیات 19 به بعد سوره «هود» اشاره و اظهار کرد: برخی ها راه دین را بر مردم به راه های مختلف می بندند و این موضوع باعث می شود که جامعه از اخلاق و معنویات دور شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه این موضوع انواع مختلف دارد و شبهه های بسیاری ایجاد می کنند، گفت: برخی ها کتاب می نویسند، مثل آیات شیطانی یا در رسانه خود شبهه پراکنی می کنند که این موضوع باعث می شود برخی ها دچار تردید شوند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات حکومت های طاغوتی قانون هایی را تدبیر می کنند تا بستر گناه زیاد شود و حکومت طاغوت نیز این کار را انجام می داد، به گونه ای که حجاب و اخلاق را سرکوب می کرد.

آیت الله حسینی ادامه داد: برخی ها فرزند خود را درست تربیت نمی کنند و یا اینکه در مقابل اسلام قرار می دهند، برخی ها زنان خود را نقطه مقابل حجاب قرار می دهند و اینها در حال این هستند که انسان را از اخلاق و معنویت دور می کنند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه برخی ها برای فرزندان خود هزینه می کنند، تفریح می برند، اما در زمینه احکام دینی کاری با آنها ندارند و آنها را راهنمایی نمی کنند، افزود: کسی که با پوشش نامناسب به خیابان می آید باعث می شود دیگران نیز به گناه بیفتند و کسانی که لباس های نامناسب می فروشند نیز در این‌ گناه شریک جرم هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی یک سنت حسنه را در جامعه پایه گذاری کرد و هر کسی به این سنت حسنه اقتدا کرد و آن را انجام داد، ثواب آن برای کسی که این فرهنگ صحیح را گذاشت نوشته می شود.

آیت الله حسینی افزود: برخی ها در حال ترویج سنت های ناصحیح هستند که اینها گناه کبیره است، چون دیگران را به سنت ناصحیح ترویج می دهند که این افراد عذاب آنها سخت و شدید خواهد بود.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: در مقابل افرادی هستند که حلال و حرام می کنند، اهل نماز و روزه هستند، در مقابل فرمان خدا تسلیم هستند و اگر جایی هم اشتباه کردند استغفار می کنند و این افراد اهل «بهشت» هستند .

وی با اشاره به اینکه بهشت راه خدا بوده و انسان باید تلاش کند به بهشت خداوند برسد، گفت: ما در این دنیا تحمل درد دندان را نداریم، در حالی که در جهنم تمام وجود انسان در حال درد است.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: در سایه تقوا به آرامش دنیا و آخرت می رسیم و این دنیا نیز تمام خواهد شد، هر چه باشیم سرانجام تمام خواهد شد.

امام جمعه یاسوج با اشاره به مناسبت های این هفته، سالروز کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دولت مصدق را یادآور شد و گفت: این روز، روز کودتای آمریکایی برای بازگرداندن شاه خبیث و ساکت کردن دولت قانونی و ملی مصدق بود و این نهایت ذلت و خواری برای یک ملت است که نتواند برای خود تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در دوران طاغوت تمام تصمیم گیری های ملت ایران دست آمریکایی ها و انگلیس بود و آنها محمد رضا پهلوی را مجبور می کردند که مصدق را عزل کنند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: ملت ما بیدار شد و در دهن آمریکا و انگلیس زد و امروز ما شاهد این هستیم کشوری که یک روز تمام امورات آن دست آمریکا بود، امروز در برابر آمریکا ایستاده است؛ ما باید قدر انقلاب، خون شهدا و ولایت فقیه را بدانیم که امروز ایران یک قدرت جهانی است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامی داشت ۳۰ مرداد، روز جهانی مسجد، گفت: ما باید به مساجد توجه ویژه ای داشته باشیم، چرا که مسجد محل انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد خانه خدا و محل ترویج دین، احکام اسلام و قانون خدا بوده و باید به این مکان های مقدس توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

آیت الله حسینی یادآور شد: در زمان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم مسجد محل همه فعالیت های سیاسی و اجتماعی بود، ضمن اینکه تولد انقلاب نیز از مساجد آغاز شد.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه امروز مساجد پایگاه انقلاب اسلامی بوده و باید فعال عمل کنند، افزود: مساجد در این چندسال اخیر فعالیت های خوبی داشتند که ضرورت دارد این فعالیت ها تقویت شوند.

وی به کمبود مسجد در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: باید انقلاب و حرکتی به سمت مسجدسازی در مرکز استان راه بیفتد، چرا که در شهر یاسوج حسینیه، زینبیه، مسجد و فاطمیه کم داریم.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه مساجد و مکان های مذهبی مراکز اسلام و فرهنگ اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه پیش‌‌بینی حسینیه، زینبیه، فاطمیه و مسجد در مرکز استان صورت نگرفته و می طلبد که مردم و همه مسلمانان نسبت به ساخت این مکان های مقدس و مذهبی اهتمام ویژه داشته باشند.

امام جمعه یاسوج به ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی اشاره کرد و با بیان اینکه این موضوع برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: وقتی موشک های ما در آسمان به پرواز درآمده و پهپاد آمریکا همچنین پایگاه عین الاسد را مورد هدف قرار داد، آنها نتواستند فکر تعرض به کشورمان را داشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر شیر نشدید دیگران برایت تصمیم می گیرند، مثل حیوانی که در عزا سرش را می برند و در شادی نیز سرش را می برند و اگر ما نیز از نظر نظامی ضعیف باشیم در شادی و غم سر ما را می برند.

آیت الله حسینی گفت: با توجه به فتوای رهبر معظم انقلاب تکلیف ما در زمینه سلاح هسته ای مشخص است، اما در زمینه صنعت هسته ای باید پیشرفت کنیم.

امام جمعه یاسوج با اشاره به درپیش بودن هفته دولت و تبریک این هفته، گفت: قوه مجریه یکی از قوه های مهم و اثرگذار در نظام جمهوری اسلامی و کشور است.

وی خاطرنشان کرد: خدمت در کشور جمهوری اسلامی خدمت به اسلام بوده و دارای ثواب عظیمی است.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه امروز همه مسئولان جهت حل مشکلات مردم تلاش می کنندف گفت: هرچند افرادی خطا و سهل انگاری دارند، ولی غالب مسئولان در مسیر حل مشکلات مردم و کشور گام برمی دارند.

امام جمعه یاسوج ضمن گرامی داشت روز پزشک، گفت: پزشکان در همه ایام به ویژه دوران کرونا جهت سلامتی مردم تلاش می کنند، ضمن اینکه پزشکی شغل مقدسی بوده که با سلامت انسان ها سروکار دارد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه