اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس


اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

در هفته آخر مرداد ماه حوزه آموزش عالی کشور همچون سایر بخش‌ها با اخبار و رویدادهای تازه‌ای همراه بود که ازجمله مهمترین آنها می‌توان به رسیدن داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ به ایستگاه انتخاب رشته و همچنین اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس برای ادامه...

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، علاوه بر این اخبار دیگری نیز همچون ابلاغ مصوبه اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان، اعلام زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲، اعلام نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش، حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی شانگهای، نمایه مجله طب دامپزشکی ایران در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس و واگذاری اعطای مجوز تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان نوع۳ به وزارت علوم در حوزه آموزش عالی در رسانه های مختلف کشور مخابره شدند.

ابلاغ مصوبه اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان» مصوب جلسه ۸۵۸ مورخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا به دستگاه های مربوطه ابلاغ کرد.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس در کشور

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان درنشست نماینده سازمان همکاری روسیه در ایران، علاقه مندی ایران را برای ادامه تحصیل دانشجویان روس در دانشگاه‌های ایران را اعلام کرد و گفت: زبان علم مسلما یکی از زبان‌های مشترک برای نزدیکی تهران - مسکو و توسعه همکاری‌ها است.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

انتخاب رشته بیش از ۵۸۲ هزار نفر داوطلب کنکور

مشاور رییس سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته و تکمیل فرم انتخاب رشته بیش از ۵۸۲ هزار نفر داوطلب مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ خبر داد.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

اعلام زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۲

سازمان سنجش اعلام کرد: زمان ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال آینده، در تاریخ ۸ تا ۱۴ آبان ۱۴۰۱ و نوبت دوم ۱۵ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ است. اجرای آزمون سراسری نیز نوبت اول پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ۱۴۰۱ و نوبت دوم چهارشنبه و پنجشنبه ۱۴ و ۱۵ تیر ۱۴۰۲ خواهد بود.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

پذیرش امریه سربازی دانشجویان دکتری در دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام مشمولین متقاضی در فراخوان امریه سربازی ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه جامع علمی کاربردی از ۲۷ مردادماه آغاز و تا چهارم شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

اعلام نتیجه نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

سازمان سنجش آموزش کشور نیز اعلام کرد که نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش در درگاه سازمان سنجش قرار گرفته و برای متقاضیان شرکت در این آزمون قابل مشاهده است. نهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور ویژه آموزش و پرورش در تاریخ‌ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد و کارنامه اعلام نتایج اولیه متقاضیان رشته‌های شغلی مربوط به آموزش و پرورش در سوم تیرماه منتشر شده بود.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

واگذاری تعیین رشته‌های مورد نیاز صنعت به دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می گوید: بر اساس سند تحول دولت مردمی در آموزش عالی، اختیار تعیین رشته‌های تحصیلی مورد نیاز صنعت را به خود دانشگاه‌ها واگذار می‌‎کنیم و همراهی لازم را در این زمینه با آنها خواهیم داشت. دانشگاه های هر استان می توانند با توجه به ظرفیت ها، توانمندی ها و نیازهای بخش های مختلف صنعت و جامعه رشته های تحصیلی مورد نیاز را تعریف کنند و ما نیز در کوتاه ترین زمان ممکن مجوزهای لازم را برای آنها صادر می کنیم.

حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی شانگهای

مدیر گروه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از حضور ۱۱ دانشگاه از ایران در رتبه بندی سال ۲۰۲۲ شانگهای خبر داد و گفت: در این رتبه بندی دانشگاه تهران در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

نمایه مجله طب دامپزشکی ایران در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس

مجله طب دامپزشکی ایران به صاحب امتیازی دانشگاه تهران، پس از ۱۶ سال انتشار مستمر به زبان انگلیسی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس نمایه شد.

نقش آفرینی میز دانشگاه - دولت در پیشبرد اهداف کلان کشور

رییس دانشگاه علامه طباطبائی با مثبت دانستن رویکرد دولت نسبت به دانشگاه‌ها و به ویژه ارتباط با مراکز علمی، تشکیل میز دانشگاه-دولت را در پیشبرد اهداف کلان کشور و همراهی و کمک به دولتمردان برای بهتر انجام شدن امور، اقدامی بسیار مفید عنوان کرد که‌ می‌تواند به رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف کمک کند.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

حمایت دانش آموختگان دکتری برگزیده برای جذب در بنگاه‌های اقتصادی کشور

معاون سرآمدان بنیاد ملی نخبگان از امضای تفاهمنامه بین این بنیاد و وزارت علوم به منظور حمایت لازم از جذب و به کارگیری دانش آموختگان دکتری برگزیده در بخش‌های تحقیق و توسعه‌ صنایع، بنگاه‌های اقتصادی، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی اقتصادی کشور برای افزایش بهره وری خبر داد.

این محققین در صورت داشتن شرایط مورد نظر علاوه بر استخدام یک ساله در واحد صنعتی به عنوان پژوهشگر پسادکتری نیز شناخته شده و گواهی‌های مربوطه را از دانشگاه‌های ناظر و همکار دریافت می کنند.

اعلام آمادگی ایران برای پذیرش دانشجویان روس

واگذاری اعطای مجوز تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان نوع۳ به وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شورای راهبری فناوری که به ریاست رییس جمهور تشکیل شد،اعطای مجوز تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳ به این وزارتخانه واگذار شد، افزایش تعداد شرکت‌ها خواسته رهبر معظم انقلاب است و این مجوز به افزایش آنها کمک می‌کند.

آغاز نگارش فرهنگ نامه جدید به نام علامه دهخدا

رییس جدید موسسه لغت‌نامه دهخدا از آغاز نگارش فرهنگ نامه جدید به نام علامه دهخدا خبر داد و گفت: برنامه این موسسه برای نگارش این فرهنگ نامه به معنای متوقف شدن تالیف لغت‌نامه بزرگ پارسی نیست بلکه ایده‌ای برای رقم خوردن یک اقدام شایسته در راستای فرهنگ دهخدا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس