یک سیارک خطرناک به نزدیک ترین فاصله خود از زمین رسید


یک سیارک خطرناک به نزدیک ترین فاصله خود از زمین رسید

یک سیارک خطرناک به نزدیک ترین فاصله خود از زمین رسید. این سیارک که با نام 2022 PC شناخته می‌شود از برج پیزا ایتالیا نیز بزرگتر است.محققان ناسا در آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) در بررسی‌های جدید خود دریافتند یک سیارک خطرناک به نزدیک ترین فاصله خود از...

یک سیارک خطرناک به نزدیک ترین فاصله خود از زمین رسید. این سیارک که با نام 2022 PC شناخته می‌شود از برج پیزا ایتالیا نیز بزرگتر است.

محققان ناسا در آزمایشگاه پیش‌رانش جت (JPL) در بررسی‌های جدید خود دریافتند یک سیارک خطرناک به نزدیک ترین فاصله خود از زمین رسیده است. محققان نخستین بار این سیارک را در جولای 2022 در نزدیکی مدارهای زمین و زهره کشف کردند که عرض آن به 58 متر می‌رسد و از برج پیزا ایتالیا نیز بزرگ‌تر است.

جزئیات نزدیک شدن یک سیارک خطرناک به زمین

هرچند این سیارک در نزدیکترین فاصله خود با زمین قرار گرفته، اما فاصله دقیق آن با زمین حدود 6 میلیون و 300 هزار کیلومتر است. برای درک بهتر فاصله آن باید بدانید متوسط فاصله بین زمین و ماه حدود 384 هزار و 633 کیلومتر است. از این رو احتمال برخورد آن با زمین بسیار کم خواهد بود.

گفتنی است ناسا هر جرم فضایی که از 150 متر بزرگتر باشد و در فاصله 7.4 میلیون کیلومتری زمین قرار داشته باشد را جزو سیارک های بالقوه خطرناک می‌داند. در همین راستا دانشمندان کماکان مسیر حرکتی سیارک 2022 PC را بررسی می‌کنند تا به طور کامل از کنار زمین عبور کند.

منبعmsn

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟