اردوغان: ترکیه به دنبال حذف بشار اسد از سوریه نیست


اردوغان: ترکیه به دنبال حذف بشار اسد از سوریه نیست

رجب طیب اردوغان گفت کشورش به دنبال حذف بشار اسد از ساختار سیاسی سوریه نیست.

«رجب طیب اردوغان»، رییس جمهور ترکیه امروز (جمعه) در جمع خبرنگارانی که او را در سفر به اوکراین همراهی کرده بودند، گفت: ما اصلاً به دنبال شکست دادن بشار اسد در سوریه نیستیم. وی در ادامه اعلام کرد که تمام گام‌هایی که کشورش با همکاری روس‌ها در شمال سوریه و شرق و غرب فرات برداشته، در جهت مبارزه با تروریسم در منطقه بوده است. اردوغان همچنین تاکید کرد که کشورش باید برای پایان دادن به بازی‌هایی که در منطقه انجام می‌شود، گام‌های بلندتری با دمشق بردارد.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: ترکیه نمی‌تواند به طور کامل روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه قطع کند. وی گفت: باید بپذیریم که نمی‌توانیم گفتگوی سیاسی و دیپلماسی بین کشور‌ها را قطع کنیم. وجود چنین گفتگو‌هایی لازم است.

اردوغان در هفته‌های اخیر عملیات نظامی خود را در بخش‌هایی از سوریه به بهانه مبارزه با گروه‌های افراطی و تروریست افزایش داده است.وی در مورد این حملات در گفتگوی خود با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت که گروه‌های تروریستی از طریق فروش نفت در بخش‌هایی از سوریه به تأمین مالی خود می‌پردازند. اردوغان اعلام کرد: ما نمی‌خواهیم مبارزه با گروه‌های تروریستی را به تعویق بیاندازیم. ما به سرزمین سوریه چشم ندوخته ایم؛ مردم سوریه همه برادران ما هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس