آتش‌سوزی در طبیعت، محصول سهل‌انگاری


آتش‌سوزی در طبیعت، محصول سهل‌انگاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، گفت: سهل‌انگاری گردشگران موجب آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده دیزمار شد، که در این آتش‌سوزی متأسفانه حدود 10 هکتار از اراضی مرتعی مشجر روستای قاشقچی در منطقه...

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، گفت: سهل‌انگاری گردشگران موجب آتش‌سوزی در منطقه حفاظت‌شده دیزمار شد، که در این آتش‌سوزی متأسفانه حدود 10 هکتار از اراضی مرتعی مشجر روستای قاشقچی در منطقه حفاظت‌شده دیزمار طعمه دچار حریق شد.آتش‌سوزی در طبیعت، محصول سهل‌انگاری

آقای داود غنی‌پور گفت: یک مورد آتش‌سوزی در اراضی قاشقچی منطقه حفاظت‌شده دیزمار از طریق همیاران محیط زیست اعلام شد، که بلافاصله چندین اکیپ از شهرستان‌های ورزقان و خداآفرین به همراه همیاران محیط زیست جهت اطفاء حریق به منطقه مذکور اعزام شدند.
وی گفت: همراهی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های مذکور و مردم، در کنار نیروهای حفاظت محیط زیست بصورت مداوم ادامه داشت که عملیات اطفاء حریق و پاکسازی کامل نقاط دارای پتانسیل حریق با تلاش تمامی عوامل انجام پذیرفت.

غنی‌پور افزود: به دلیل وزش شدید باد و خشکی پوشش گیاهی منطقه که ناشی عدم بارندگی و خشکسالی‌ها است، مهار آتش با دشواری انجام گرفت و باعث شد در کمترین زمان وسعت بیشتری طمعه حریق شود.
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از مردم محلی، گردشگران، چوپانان و طبیعت گردان خواست از هرگونه آتش در طبیعت، بجای گذاشتن خاکستر و انداختن ته سیگار در جنگل به شدت خودداری نموده و در صورت ایجاد آتش‌سوزی سریعا آن را مهار و به نزدیکترین واحدهای محیط زیست یا منابع طبیعی اطلاع دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا