تعداد ماهواره‌های موجود در مدار زمین طی 10 سال آینده به 70 هزار عدد خواهد رسید


تعداد ماهواره‌های موجود در مدار زمین طی 10 سال آینده به 70 هزار عدد خواهد رسید

انتظار می‌رود که تا سال 2032 حدودا 70 هزار فضاپیما در مدار زمین مستقر شوند. سرگئی بوف؛ طراح ارشد سیستم هشدار حملات موشکی و مدیرعامل موسسه Vympel IAC ضمن گفتگو با انجمن Army-2022 در این زمینه صحبت کرد.وی ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “تراکم جمعیت...

انتظار می‌رود که تا سال 2032 حدودا 70 هزار فضاپیما در مدار زمین مستقر شوند. سرگئی بوف؛ طراح ارشد سیستم هشدار حملات موشکی و مدیرعامل موسسه Vympel IAC ضمن گفتگو با انجمن Army-2022 در این زمینه صحبت کرد.

وی ضمن توضیحاتی خاطرنشان کرد: “تراکم جمعیت اجرام فضایی رو به افزایش است و این موضوع خطر انباشت و برخورد را به میزان قابل‌توجهی تشدید می‌کند. اکنون ایالات‌متحده، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چین و هندوستان از ایجاد ابرگروه‌های خود متشکل از صدها یا حتی هزاران دستگاه ماهواره خبر می‌دهند. بر اساس پیش‌بینی‌های ما طی مدت 10 سال آینده، صورت فلکی ماهواره‌ها در مدار پایین زمین می‌تواند به 70 هزار فضاپیمای فعال افزایش پیدا کند.

آقای بوف خاطرنشان کرد که چنین تعدادی از ماهواره‌های فعال، ایجاد انبوهی از زباله‌های فضایی را به‌دنبال داشته و این موضوع وضعیت را به شدت پیچیده می‌کند. وی در ادامه افزود: “تمامی این موارد بایستی تحت کنترل قرار گیرند. بنابراین بهبود قابلیت‌های سیستم کنترل فضایی بومی، افزایش اسراف فضایی داخلی، تولید فضاپیماهای کوچک و ابزارهای کنترل فضایی و ارتقاء توانایی تبادل اطلاعات با سایر سیستم‌ها امری ضروری به‌نظر می‌رسد.”

تعداد ماهواره‌های موجود در مدار زمین طی 10 سال آینده به 70 هزار عدد خواهد رسید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


 هاشمی‌نسب: هر روز قانون در فوتبال ایران تغییر می‌کند