ادامه روند صعودی صادرات نفت ایران


ادامه روند صعودی صادرات نفت ایران

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، اطلاعات شرکت‌های رصد نفتکشها نشان می‌دهد که ایران صادرات نفت خود را در ژوئن و ژوئیه افزایش داده است و ممکن است میزان صادراتش ماه میلادی جاری با عرضه تخفیف بیشتر نسبت به نفت روسیه به چین، افزایش بیشتری پیدا کند.با...

به گزارش اسپوتنیک به نقل از برنا، اطلاعات شرکت‌های رصد نفتکشها نشان می‌دهد که ایران صادرات نفت خود را در ژوئن و ژوئیه افزایش داده است و ممکن است میزان صادراتش ماه میلادی جاری با عرضه تخفیف بیشتر نسبت به نفت روسیه به چین، افزایش بیشتری پیدا کند.
با وجود تحریم‌های آمریکا، ایران صادرات نفت خود را که عمده آن به چین بوده است، در دوران ریاست جمهوری جو بایدن افزایش داده اما در ماههای گذشته، روند صادرات ایران به دلیل رقابت از سوی نفت ارزان روسیه، آهسته شده است.
سارا وخشوری از شرکت مشاوره انرژی اس وی بی اینترنشنال در این باره اظهار کرد: ایران از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، نفت و محصولات نفتی و کالاهای پتروشیمی بیشتری صادر کرده است.
شرکت اس وی بی برآورد کرد صادرات نفت خام ایران در ژوئیه به میزان ۱۱۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ژوئن افزایش یافت و به ۸۱۰ هزار بشکه در روز رسید. شرکت پترو لجستیک که تجارت نفت ایران را رصد می‌کند، شاهد افزایش صادرات نفت ایران در ژوئن به بیش از ۸۵۰ هزار بشکه در روز بوده است. در این بین، شرکت ورتکسا برآورد کرد واردات نفت از ایران به چین در ژوئیه حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در ژوئن بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج