خودرویی‌ها و بانکی‌ها امید بورس برای رشد شاخص کل


خودرویی‌ها و بانکی‌ها امید بورس برای رشد شاخص کل

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به چهارشنبه دو شهریور ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت. سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر...

در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش‌رو که منتهی به چهارشنبه دو شهریور ۱۴۰۱ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید نتیجه این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید.

خودرویی‌ها و بانکی‌ها امید بورس برای رشد شاخص کل

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است.
نام کارشناس توضیحات
کوروش آسایش گزینه دو. ارزش معاملات در هفته گذشته بهبود پیدا کرده که می‌توان امید داشت با قابل پیش‌بینی‌تر شدن آینده اقتصادی کشور، پول به سمت بازار سرمایه حرکت کند.
مهدی میرزایی گزینه دو. به علت نزدیک‌شدن به زمان اعلام نتایج نهایی مذاکرات سیاسی، فعلا بازار تحرک خاصی نخواهد داشت.
احسان رضایی گزینه یک. رشد جذابی مورد انتظار نیست و بازار در این ایام صرفا پتانسیل بهبود و تقویت بیشتر را با رسیدن اخبار مثبت از برجام و کاهش قیمت‌گذاری‌های دستوری دارد.
مصطفی صفاری گزینه یک. این هفته نتایج مذاکرات سیاسی مشخص می‌شود البته اکثر قیمت‌های سهام برای خرید جذاب هستند.
آراد پورکار گزینه دو. اخبار سیاسی می‌تواند وضعیت بازار را تعیین تکلیف کند و این اخبار بسیار مهم است.
حسین مرید سادات گزینه دو. با توجه به اخبار مثبت پیرامون مذاکرات سیاسی و از سوى دیگر بالا نرفتن ارزش معاملات در نواحى حمایت بازار ، مى‌توان هفته متعادل رو به بالایى را با لیدرى گروه خودرو و بانکى پیش‌بینى نمود.
ایمان رئیسی گزینه دو .با توجه به خوشبینی‌ها نسبت به گروه های ریالی و درجا زدن سایر گروه ها (شاخص‌سازها) به نظر میرسد شاخص در همین محدوده باشد.
علی ملک لی گزینه دو. تا مشخص نشدن توافقات سیاسی و بین المللی، روند خاصی را برای شاخص کل متصور نیستم. توافقات سیاسی می‌تواند روند صعودی را آغاز کند.
امید پورمحمود گزینه یک. با توجه به جدی‌تر شدن وضعیت سیاسی همچنان توقع این است که در صنایع شاخص‌ساز دلاری کاهش قیمت را داشته باشیم و برای صنایع ریالی مانند گروه خودرویی و بانکی جو مثبتی ارزیابی می‌شود.
آرتا اسدی گزینه سه. با توجه به اینکه شاخص کل در وضعیت بلند مدت در حالت نزولی قرار دارد و با توجه به اصلاح شاخص و کاهش نرخ دلار به نظر شاخص ریزشی خواهد بود.
با توجه به انتخاب ۶۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) توسط کارشناسان، به نظر می‌رسد روند هفته آینده شاخص کل به دلیل ابهامات سیاسی بدون تغییر باشد؛ مگر اینکه تغییرات جدیدی به وجود بیاید.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر