طالبان: فشارهای خارجی را نمی‌پذیریم


به گزارش فارس، «مولوی محمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع دولت موقت طالبان امروز (جمعه 28 مرداد) در مراسم بزرگداشت صدو سومین روز استقلال افغانستان گفت: در حالی از روز استقلال ملی تجلیل می‌کنیم افغانستان به معنی واقعی آزاد و مستقل است. وزیر دفاع...

به گزارش فارس، «مولوی محمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع دولت موقت طالبان امروز (جمعه 28 مرداد) در مراسم بزرگداشت صدو سومین روز استقلال افغانستان گفت: در حالی از روز استقلال ملی تجلیل می‌کنیم افغانستان به معنی واقعی آزاد و مستقل است.

وزیر دفاع طالبان با بیان اینکه از نظر نظامی، سیاسی و اقتصادی به کسی وابسته نیستیم، افزود: « مشکلات سیاسی و اقتصادی وجود دارد، اما ما نمی‌توانیم دستورات کسی را بر خلاف ارزش‌های اسلامی بپذیریم.»

وی افزود: تلاش‌های زیادی برای جدا کردن افغان‌ها به نام نژاد، زبان انجام می‌شود، اما مردم افغانستان باید از این موضوع درس کرده و اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

این مقام ارشد طالبان ادامه داد: مردم افغانستان باید گذشته را فراموش کرده و برای آینده بهتر با یکدیگر متحد شوند.

این در حالی است که «هبت‌الله آخندزاده» رهبر طالبان در نشست یک‌روزه در قندهار گفته است: کشورهای جهان برای تعامل و مشروعیت بین‌المللی با نام حقوق بشر به دنبال فشار به طالبان برای عدم اجرای حدود شرع است.

وی با بیان اینکه تعامل با آمریکا بندگی است، افزود: «در توافق دوحه چیزی در مورد اجرای حدود الهی وجود ندارد، اما دوباره این آمادگی را داریم تا بر اساس شریعت اسلامی با آمریکا بجنگیم.»

رهبر طالبان با بیان اینکه آمریکا برای حاکمیت دموکراسی در جهان تلاش می‌کند اما در افغانستان جایی برای دمکراسی وجود نخواهد داشت، گفت: اگر تعامل با کشورهای خارجی برخلاف شرع اسلام باشد، از آنجاییکه هدف جهاد اجرای احکام اسلامی بود، مردم راه خود را از طالبان جدا خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها