جیپ مگنتو 2024 معرفی شد؛ یک آفرودر برقی ساده اما درنده


جیپ مگنتو 2024 معرفی شد؛ یک آفرودر برقی ساده اما درنده

خودرو جیپ مگنتو رسما معرفی شد. این خودرو الکتریکی، یک آفرودر جذاب و در واقع همان رانگلر برقی است که احتمالا در سال 2024 میلادی عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات جیپ Magneto می‌پردازیم.بخش خودروهای برقی در سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته...

خودرو جیپ مگنتو رسما معرفی شد. این خودرو الکتریکی، یک آفرودر جذاب و در واقع همان رانگلر برقی است که احتمالا در سال 2024 میلادی عرضه می‌شود. در ادامه به بررسی مشخصات جیپ Magneto می‌پردازیم.

بخش خودروهای برقی در سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است. البته هنوز الکتریکی‌ها به بخش غالب بازار خودرو تبدیل نشده‌اند، اما همه ما می‌دانیم که آنها آینده‌ی صنعت خودروسازی هستند. به همین دلیل در چند سال گذشته شرکت‌های مختلف با تمرکز در بخش الکتریکی، به دنبال کسب کردن سهم مناسبی از این بخش از بازار هستند. خودروسازانی مثل جنرال موتورز، فورد و جیپ تغییرات قابل توجهی برای تولید خودروهای الکتریکی در مقیاس انبوه برای سال‌های آینده ایجاد کرده‌اند.

تسلا همچنان با محصولات الکتریکی خود سهم بزرگی از بازار را مال خود کرده و حتی شرکت‌هایی مثل اپل و شیائومی نیز در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بخش خودروهای الکتریکی هستند. حالا جیپ نیز با معرفی یک آفرودر برقی جذاب، قدم بزرگی در راه آینده‌ی خود برداشته است. این شرکت امروز خودرو Magneto را معرفی کرد. جیپ مگنتو را در واقع باید همان رانگلر برقی بدانیم. طبیعی است که طرفداران خودرو جذاب و پرفروش Wrangler در آینده به یک جایگزین مناسب برای وسیله نقلیه بنزین‌سوز خود نیاز دارند و مگنتو هم قرار است به این نیاز پاسخ بگوید.

جیپ مگنتو 2024 معرفی شد؛ یک آفرودر برقی ساده اما درندهجیپ مگنتو 2024 معرفی شد؛ یک آفرودر برقی ساده اما درنده

شرکت جیپ در جشنواره Easter Jeep Safaro سال گذشته، یک نسخه مفهومی از رانگلر الکتریکی یا همین Magneto را رونمایی کرده بود و امسال خودرو جیپ مگنتو 2.0 در بخش خودروهای آفرود برقی عرضه شده است.

مشخصات جیپ مگنتو 2024

جیپ مگنتو 2.0 رانگلر نسخه بهبود یافته و پیشرفته مدل سال گذشته است. هر دو خودرو از سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند. موتور الکتریکی نسل اول می‌تواند قدرت 285 اسب بخار و گشتاور 371 نیوتن‌متر را تولید کند و در نسل دوم پیشرفت قابل توجهی در قدرت پیشرانه ایجاد شده است. اکنون قدرت پیشرانه جیپ مگنتو جدید می‌تواند به 625 اسب بخار و گشتاور آن به 1156 نیوتن‌متر برسد. با این حال سرعت موتور کمی کمتر از 6000 دور در دقیقه‌ی نسل اول است و حالا به 5250 دور در دقیقه رسیده است. هر دو نسل از این خودرو دارای باتری‌های داخلی 70 کیلووات‌ساعتی هستند و حالا نسل دوم از یک پلتفرم 800 ولتی با ولتاژ بالا بهره می‌برد. سرعت شارژ باتری نیز بسیار سریع‌تر از قبل شده است.

جیپ مگنتو 2024 معرفی شد؛ یک آفرودر برقی ساده اما درندهجیپ مگنتو 2024 معرفی شد؛ یک آفرودر برقی ساده اما درنده

جیپ مگنتو 2024 از بدنه جیپ رانگلر دو در استفاده می‌کند و دارای یک گیربکس 6 سرعته دستی الکتریکی است که اصطلاحا e-manual نامیده می‌شود. این خودرو می‌تواند تنها در عرض 2 ثانیه به سرعت 95 کیلومتر بر ساعت برسد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جیپ Magneto جدید در سال 2024 وارد بازار می‌شود. قیمت این خودرو برقی در بازار ایالات متحده آمریکا بین 50 هزار تا 60 هزار دلار خواهد بود. البته امکان دارد قیمت آن نسبت به منطقه‌ی عرضه، متفاوت باشد.

گفتنی است حداقل یک سال کامل تا عرضه رسمی این خودرو زمان باقی مانده و به همین دلیل احتمال این که تغییراتی در مشخصات فنی و عملکرد خودرو و حتی ظاهر آن به وجود بیاید، دور از ذهن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری