(تصاویر) قایق‌های چوبی؛ میراث فرهنگی قطر


(تصاویر) قایق‌های چوبی؛ میراث فرهنگی قطر

دولت قطر سالانه به صاحبان قایق‌های چوبی برای نگهداری و نوسازی کمک مالی می‌کند و از طریق کارگاه‌های تعمیر و نگهداری در بنادر از آن‌ها حمایت می‌کند.

قایق‌های چوبی که بخشی از میراث فرهنگی قطر هستند، با حمایت‌هایی که از سوی دولت صورت گرفته، به خدمت خود ادامه می‌دهند.

به گزارش فرارو، با وجود پیشرفت در صنعت ماشین آلات و وسایل نقلیه دریایی مدرن، صنعت قایق‌های چوبی تاریخی در قطر مطابق با میراث اجدادی خود همچنان در دستان استاد باقی می‌ماند.

این قایق‌های چوبی که امروزه برای تور‌های گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرند، توجه زیادی را از سوی گردشگران خارجی که از قطر، یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان بازدید می‌کنند، به خود جلب می‌کند.

دولت قطر از قایق‌های چوبی به عنوان میراث فرهنگی محافظت می‌کند که سال‌ها در گذشته وسیله معیشت مردم این منطقه بوده است.

در واقع، قبل از کشف نفت و گاز، مروارید مهمترین معیشت مردم منطقه خلیج فارس بود و از این قایق‌ها برای استخراج مروارید نیز استفاده می‌شد.

امروزه، دولت قطر سالانه به صاحبان قایق برای نگهداری قایق‌های چوبی کمک مالی می‌کند و از طریق کارگاه‌های تعمیر و نگهداری در بنادر از آن‌ها حمایت می‌کند.

تولید قایق‌های چوبی در قطر به دلیل مشوق‌های دولت برای گردشگری به عنوان یک پروژه مهم شناخته می‌شود، تا آنجا که دولت از کارگاه‌هایی حمایت می‌کند که ساخت قایق‌های چوبی را که جایگاه مهمی در گذشته این کشور دارد، شبیه‌سازی می‌کنند و قایق‌های قدیمی را به شکل اولیه خود بازمی‌گردانند.

دولت‌های محلی همچنین برای شهروندانی که می‌خواهند این قایق‌ها را داشته باشند، مجموعه‌ای از تسهیلات به ارمغان می‌آورند.

این قایق‌ها که به عنوان بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی قطر برجسته هستند در زمینه تجارت و ورزش‌های آبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کارگاه‌های تولید و نگهداری قایق‌های چوبی، عملیات نوسازی مطابق با ساختار تاریخی آن‌ها انجام می‌شود. چوب مورد استفاده در ساخت این قایق‌ها از هند وارد می‌شود. این چوب‌ها به دلیل دوام چندین ساله در برابر آب شور با قیمت‌های بسیار بالایی عرضه می‌شوند.

در ساخت قایق‌های چوبی دقت شود که از موادی مانند فایبرگلاس استفاده نشود و تمرکز بر روی چوب‌های طبیعی سازگار با محیط زیست است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!