پرداخت حقوق میلیاردی به نامزد بازنشسته انتخابات فدراسیون فوتبال/ ردِ پای نزدیکان یک کاندیدا در نامه محرمانه فیفا به ایران!


پرداخت حقوق میلیاردی به نامزد بازنشسته انتخابات فدراسیون فوتبال/ ردِ پای نزدیکان یک کاندیدا در نامه محرمانه فیفا به ایران!

پرداخت حقوق میلیاردی به نامزد بازنشسته انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که به تازگی محرز شده، لزوم ورود جدی قوه قضائیه به احراز صلاحیت داوطلبان را بیش از پیش گوشزد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ طی روزهای گذشته بحث تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از شرکت فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نقل محافل شده که بخش فوتبالی این ابرکارخانجات هم از این قاعده مستثنی نمانده و حواشی بسیاری را برای طلایی‌پوشان نصف‌جهان به همراه داشته که البته بی‌تأثیر بر معادلات انتخابات مهم ریاست فدراسیون فوتبال نیست.
بر اساس گزارشاتی که از این شرکت جمع‌آوری شده، ۹۰ تخلف محرز صورت گرفته که ۲ بند آن به بخش ورزشی فولاد مبارکه ارتباط داشته. از این رو گزارشی که با ۱۶۸ رأی موافق به قوه قضائیه تقدیم شده، در یک بند به افزایش نامتعارف بودجه باشگاه اشاره شده و در بند دیگری که مهم‌ترین آن‌هاست، صراحتاً از اعاده به خدمت غیرقانونی رئیس سابق فدراسیون فوتبال که منجر به حفظ وی در آن فدراسیون به‌رغم بازنشستگی شده، صحبت به میان آمده.
روابط حسنه و دوستی دیرینه دبیرکل وقت فدراسیون فوتبال با رئیس وقت و نامزد انتخابات فعلی ریاست فدراسیون فوتبال بر کسی پوشیده نیست. هر کجا که نیاز بوده، آقای دبیرکل در قامت مدیر پوششی وارد عمل شده و به‌رغم وجود سپر رسانه‌ای از رئیس فدراسیون فوتبال دفاع کرده و در مقابل هم رئیس وقت فدراسیون به دبیرکل اختیار عمل بسیاری داده و وی را حتی بر کرسی مهم سرپرستی تیم ملی فوتبال هم نشانده بود.

رهایی از بازنشستگی برای ورشکست کردن فوتبال ایران

در حالی که محمدرضا ساکت به علت بازنشستگی مجبور به کناره‌گیری از کرسی دبیرکلی فدراسیون شد و پس از مدتی باز هم در قامت مدیرعامل به مجموعه ورزشی سپاهان بازگشت، تاج اما از شرکت فولاد مبارکه عودت به کار گرفت و از خطر بازنشستگی رها شد تا در نهایت با افتضاحی به نام قرارداد ننگین «ویلموتس چای» و بهانه کردن بیماری قلبی مصلحتی، از ریاست فدراسیون استعفا کند یا به تعبیری بهتر، فرار کند!
این مسئله و پوشش مجددی که بین این زوج رخ داده در صورتی که هرگز شکل نمی‌گرفت، قطعاً مهدی تاج بار و بندیلش را خیلی زودتر از این‌ها می‌بست و عطای ریاست فدراسیون فوتبال را ناچاراً به لقایش می‌بخشید که حکماً در آن صورت، هرگز خبری از خسارت خیانت‌کارانه بالغ بر ۸ میلیون یورویی به انضمام متعلقات گریبان‌گیر فوتبال ایران نمی‌شد و فوتبال ملی در ورشکستگی محض قرار نمی‌گرفت.
در بخش دیگری از این گزارش مهم تحقیق و تفحص آمده که اعاده به خدمت وی بدون حتی حضور یا مسئولیتی خاص در مجموعه فولاد مبارکه با سمت مشاور آن هم در زمان ریاست بر فوتبال ایران، مجموعاً مبلغی در حدود یک میلیارد تومان (بیش از ۹۵۰ میلیون تومان) تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ دریافتی داشته و این بازگشت به خدمت با سؤاستفاده از امتیاز ایثارگری و جانبازی در شرایطی رخ داده که حدود ۴۰۰ نفر از جانبازان معزز و محترم دفاع مقدس، با بی‌توجهی فولاد مبارکه نسبت به درخواست اعاده به خدمت مواجه شده‌اند.
پرداخت حقوق میلیاردی به نامزد بازنشسته انتخابات فدراسیون فوتبال/ ردِ پای نزدیکان یک کاندیدا در نامه محرمانه فیفا به ایران!
در بخش دیگری از گزارش تفحص ۹۲ هزار میلیارد تومانی نیز تخلفاتی نظیر هزینه‌کرد برای ری‌توئیت و جریان‌سازی رسانه‌ای با رقمی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان یا خرید کفش‌های خارجی اسکیچرز به همراه ست ورزشی آدیداس برای مدیران شرکت فولاد مبارکه از سمت این باشگاه خریداری شده. هم‌چنین در این گزارش صراحتاً از قاچاق البسه آل‌اشپورت برای تیم فوتبال سپاهان صحبت به میان آمده که با هیچ متر و معیاری صحیح نیست.
پرداخت حقوق میلیاردی به نامزد بازنشسته انتخابات فدراسیون فوتبال/ ردِ پای نزدیکان یک کاندیدا در نامه محرمانه فیفا به ایران!
در همین اثنا اما به محض این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اصل ۹۰ و فراکسیون ورزش علیه یک نامزد که پرونده قضایی‌اش در سازمان بازرسی کل کشور مجدداً به جریان افتاده اعلام مخالفت صریح و موضع‌گیری دقیق داشتند، بلافاصله از سوی برخی جریانات ضد ایرانی و ضد ملی در کوالالامور مالزی که مقر کنفدراسیون فوتبال آسیاست، خط و مسیر تعلیق فوتبال پی گرفته شده.
با ارسال برخی گزارشات به فیفا و AFC از سوی افرادی که پیش از این سابقه ارسال ای‌میل‌های ضد ایرانی و برخلاف منافع ملی را هم داشته‌اند، پرسشی برای این نهاد سخت‌گیر به‌وجود آمده که رنگ و بوی توطئه علیه استقلال فدراسیون فوتبال و انتخابات آن را می‌دهد و نهایتاً درصدد آن است که نامزد دارای پرونده باز قضایی را با اعمال فشار گسترده از سوی نهادهای بین‌المللی به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال برگرداند.

ردِ پای نزدیکان یک کاندیدا در نامه محرمانه فیفا

در این نامه که به فدراسیون ایران ارسال شده، امضای یک مدیر اجرایی میانی در AFC که ایرانی هم هست و روابط نزدیک زیادی با یک نامزد داشته، به وضوح مشاهده شده و در بسیاری از محافل این شریک اقتصادی رئیس سابق فدراسیون در بیزنس فولاد را کاسب تعلیق می‌خوانند که از قضا در فوتبال ایران هم یک همکار دارد که تلاش زیادی برای کسب پست اجرایی در فدراسیون فوتبال داشته اما هنوز به جایی نرسیده و اکنون در زمره نزدیکان تاج قرار گرفته.
با این وجود که ارجحیت منافع شخصی بر هر چیزی از سوی تیم این نامزد پرحاشیه و خبرساز بارها به اثبات رسیده، مشخص نیست که مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده به عنوان نواب‌رئیس پیشنهادی مهدی تاج چرا علیه این اقدامات اظهارنظری نداشته‌اند و خودشان را در بازی تعلیق فدراسیون که قطعاً بازی در زمین ضد منافع ملی و میهنی است، قرار داده‌اند.
با این تفاسیر دیگر ردپای محرز و مشخص نزدیکان این نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در نامه محرمانه فدراسیون بین‌المللی فوتبال به نهاد ملی مشخص شده و همین مسئله بار نهادهای نظارتی برای اعلام نظر نهایی درباره صلاحیت و اهلیت آن‌ها جهت تصدی کرسی ریاست فوتبال جمهوری اسلامی ایران را تشدید می‌کند که به‌طور قطع هرگونه تعلل و تسامحی باعث سرافکندگی مجدد فوتبال ایران و افزایش مسائل شبهه‌دار خواهد شد.
اکنون با انتشار تخلف‌های صورت‌گرفته در فولاد مبارکه سپاهان و مشخصاً تخلفی که به رئیس پیشین فدراسیون فوتبال برمی‌گردد و البته ارسال پرونده به قوه قضاییه می‌توان گفت که مهدی تاج حالا ۲ پرونده باز دارد؛ یکی برای قرارداد ویلموتس و یکی به‌دلیل تخلف در نحوه بازگشت به کار با وجود بازنشستگی که در شرایط برابر و قانونی با این وضعیت، جایی برای حضور وی در جمع نامزدهای احراز صلاحیت شده نیست.
بیش‌تر بخوانید؛

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403