ساخت مسکن ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان


ساخت مسکن ویژه اعضای هیات علمی و کارکنان

رئیس دانشگاه تهران از ساخت مسکن ویژه اعضای هیئت علمی نخبگان جوان و کارکنان دانشگاه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا ۴ سال آینده این طرح اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مقیمی در نشست خبری که امروز ۲۹ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام دانشجویان از ۵ شهریور ماه شروع می شود و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد؛ شروع کلاس ها نیز از ۲۷ شهریورماه خواهد بود و دانشجویان جدید را به تناسب اعلام سازمان سنجش پذیرش خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۲ هزار دانشجوی جدید در سه مقطع در مهرماه داریم، گفت: امیدوارم در تاریخ مقرر شاهد ثبت نام و شروع به کار کلاس ها باشیم. در ترم جدید آموزش الکترونیک ما تغییراتی خواهد داشت و به این ترتیب است که بخشی از کلاس ها حضوری و بخشی از کلاس ها آنلاین است که در حال بررسی بیشتر بر روی این موضوع هستیم.

وی افزود: ما نگاهمان این نیست که یک نسخه کلی برای تمام رشته ها بپیچیم‌. اساتیدی که داوطلب هستند براساس آیین نامه ای که تنظیم شده می توانند کار را آغاز کنند و پیش‌بینی ما این است که برای برخی رشته‌ها که می خواهند به صورت ترکیبی عمل کنند، ۴ جلسه اول حضوری و ۱۲ جلسه به صورت آنلاین است.

مقیمی درباره ساختمان های فرسوده دانشگاه گفت: تقریباً اکثر ساختمان های ما دچار فرسودگی هستند و مشکلات تعمیر و تجهیز دارند. برآورد کرده ایم که اگر قرار باشد وضعیت موجود را حفظ کنیم و دارایی های ثابت خود را نگه داریم، حدود هزار میلیارد تومان سالیانه نیاز به بودجه دولتی داریم که وضع موجود را حفظ کنیم و از تخریب و فرسودگی بیشتر جلوگیری کنیم اما طبیعتاً بودجه ای که به تعمیر و تجهیز و مقاوم‌سازی دانشگاه تهران اختصاص داده شده، بودجه بسیار ناچیزی است که کفاف تعمیر و تجهیز را نمی دهد.

وی افزود: در همین رابطه راهکارهای دیگری را دنبال می‌کنیم به ویژه از طریق سازمان سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران که با مشارکت سازمان‌ها و نهادها در بخش دولتی و خصوصی طرح‌هایی را اجرایی کنیم که هم جامعه و هم از فضای سایت مرکزی دانشگاه از آن استفاده بهینه کنند؛ ما در شمال و جنوب کشور و هم در منطقه ارس، کرج، قم و پاکدشت ساختمان هایی داریم که با همین وضعیت مواجه هستند. با مقامات محلی گفت و گو های خوبی داشتیم و قرار است از خیرین کمک بگیریم.

وی ادامه داد: برای احیای بسیاری از مراکز دو سه پروژه را در سایت مرکزی با کمک خیرین دنبال می‌کنیم که یکی از این پروژه ها، پروژه مهد کودک دانشگاه تهران در راستای سیاست کلی کشور مبنی بر تنظیم جمعیت کشور است.

مقیمی با اشاره به اینکه در راستای بهره برداری از دارایی های دانشگاه طرح جامعی تنظیم شده که برای تصویب این تفاهم نامه نشست های خوب و متعددی را با شهردار تهران داشتیم، افزود: قرار شده در راستای حفظ و نگهداشت هیئت علمی و جوانان نخبه در کشور، برخی از زمین های دانشگاه که در مقطعی از کاربری دانشگاهی خارج شده بود، دوباره به دانشگاه تهران بر گردانده شود و دانشگاه قرار است مسکن هیات علمی و کارکنان را در این زمین ها مستقر کند.

وی افزود: بخشی از این زمین ها در انتهای خیابان کارگر شمالی است و مجموعه زمین هایی در پونک داریم، همچنین مجموعه ای هم در کرج داریم. با وزیر راه و شهرسازی نشست های خوبی داشتیم و مقرر شد تسهیلات مسکن دولت در اختیار دانشگاه تهران قرار بگیرد. پیش بینی ما این است که ۸ هزار واحد مسکونی را برای هیات علمی و کارکنان تا ۴سال آینده محقق کنیم. ساخت مسکن از طریق تعاونی‌های مسکن دانشگاه تهران انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: برای دانشجویان متاهل و توسعه خوابگاه های متاهلی نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده و از طریق یکی از بانک ها در تلاش هستیم که از این ظرفیت و همچنین از تسهیلات مالی بانک‌های خارجی استفاده کنیم و قرار است تضمین آن را دولت برعهده بگیرد. یعنی اگر دانشگاه موفق شود این اعتبارات را از بانک های خارجی دریافت کند، بازپرداخت آن توسط دولت انجام خواهد شد. هدف ما این است که هزار واحد خوابگاه متاهلی را ایجاد کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس