هشدار/ بیت کوین به زودی 20 هزار دلار می شود


قیمت بیت کوین در معاملات روز جمعه افت شدیدی را تجربه کرد. این روند نزولی تا رسیدن قیمت BTC به حدود ۲۰٬۸۰۰ دلار در ۳:۳۰ صبح روز شنبه به وقت تهران ادامه داشت. به این ترتیب رالی صعودی قیمت بیت کوین که از ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) آغاز شده بود، به نظر می‌رسد به پایان رسیده باشد.

قیمت بیت کوین در روز جمعه ۱۰.۱۵٪ کاهش را تجربه کرد و اکنون در حالیکه کمتر از دو روز با بسته شدن کندل هفتگی فاصله داریم، عملکرد هفتگی قیمت بیت کوین ۱۲.۹۲٪- است. قیمت لحظه‌ای بیت کوین در زمان نگارش خبر ۲۱٬۱۷۲ دلار است.

هشدار/ بیت کوین به زودی 20 هزار دلار می شود

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم ساعتی؛ منبع: تریدینگ‌ویو

کارشناسان نگرانی‌های جهانی در مورد تورم را علت نزولی شدن بازارهای سنتی و بازار رمزارزها دانسته‌اند. نزولی شدن بازارها همزمان با انتشار داده‌های تورم در آلمان آغاز شد که به طرز غیرمنتظره‌ای بالا بود. نرخ سالانه تورم قیمت تولیدکننده (Producer Price Inflation) در آلمان در ماه جولای (تیر) حدود ۳۷٪ اعلام شد که ۵٪ بیش‌تر از توقعات بود. قیمت تولید کننده منعکس کننده قیمت کالاها و خدمات فروخته شده توسط تولیدکنندگان فعال در یک منطقه خاص است. مقایسه این رقم با PPI ماه جولای برای ایالات متحده که ۹.۸٪ بود، اختلاف چشمگیری نشان می‌دهد.

همزمان با انتشار این خبر و افزایش نگرانی‌های تورمی، بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال ۷۵٪ افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو از ۴۱٪ به ۴۴.۵٪ افزایش یافت.

تاکید FOMC در جلسه اخیر خود بر افزایش نرخ بهره تا رسیدن به CPI زیر ۲٪ نیز عامل مهم دیگری در افزایش نگرانی در بازارهای دارایی‌های پرریسک مانند سهام و رمزارز بود. تاکید فدرال رزرو بر ادامه سیاست‌های انقباضی اثر انکارناپذیری بر شاخص DXY داشت.

نتایج صورت جلسه نشست FOMC چه بود؟ + تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
هشدار/ بیت کوین به زودی 20 هزار دلار می شود

شاخص دلار آمریکا؛ منبع: تریدینگ ویو

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود شاخص DXY صعودی شده است و در آستانه آزمایش مجدد سطح ۱۰۹ است که بالاترین سطح این شاخص در دو دهه اخیر بود. باید توجه داشت که معمولا قیمت بیت کوین و شاخص DXY رفتاری معکوس یکدیگر بروز می‌دهند.

قیمت اتر هم در روز جمعه مانند بیت کوین کاهش یافت و ۸٪ در طول روز و ۱۳٪ در طول هفته کاهش یافت. قیمت سایر آلت کوین‌ها هم به شدت افت کرد و قیمت سولانا ۱۰٪ در طول روز و قیمت AVAX و MATIC به ترتیب ۱۱٪ و ۱۲٪ در طول روز گذشته کاهش یافت.

بازارهای سنتی هم نزولی بودند اما نه به شدت بازار کریپتو. میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) حدود ۰.۸٪ و S P500 و Nasdaq-composite به ترتیب ۲.۱٪ و ۱.۳٪ کاهش یافتند. جالب است که با افزایش DXY، طلا که پناهگاه سرمایه به شمار می‌رود نیز ۰.۶٪ کاهش قیمت را تجربه کرد.

  • دلایل اصلی افت قیمت بیت کوین چه بود؟

۱ – انتشار آمار PPI در آلمان و نگرانی شدید در مورد تورم جهانی که با تحریم گاز روسیه توسط اروپا و نزدیک شدن فصل سرد رو به افزایش است.

۲- تاکید FOMC بر هدف افزایش نرخ بهره تا کنترل کامل تورم و رساندن CPI به زیر ۲٪، که باعث افزایش DXY و نزولی شدن تمام بازارهای دیگر حتی بازار طلا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام