بازهم یک امضا و نامه تهدیدآمیز در حمایت از تاج


بازهم یک امضا و نامه تهدیدآمیز در حمایت از تاج

چرا هر زمان درباره تاج مشکل یا موضوعی پیش می‌آید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه تهدیدآمیز می‌نویسند؟

درست چهار سال بعد از تهدید بی‌سابقه کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماجرای منع به‌کارگیری بازنشستگان ـ همان زمانی که بحث بازنشستگی مهدی تاج مطرح شده بود ـ این بار در آستانه انتخابات فدراسیون و در حالی که یک طرف ماجرا باز هم تاج قرار دارد، فیفا و AFC نامه‌‌ای تهدیدآمیز ارسال کرده‌ خواستار توضیحات فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات رخ‌داده و اظهارنظرهای صورت‌گرفته، شدند.

بازهم یک امضا و نامه تهدیدآمیز در حمایت از تاج

مهم‌ترین سؤال و ابهام این است؛ چرا هر زمان درباره تاج مشکل یا موضوعی پیش می‌آید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه تهدیدآمیز می‌نویسند؟ آیا برای این دو نهاد که مرتب اخبار رسانه‌ها و اظهارنظر مسئولان را پیگیری می‌کنند این سؤال پیش نیامده است که؛ ماجرای «پرونده باز» و «پرونده‌ای که حکم بدوی آن صادر شده است» و «پرونده‌ای که اخیراً از سوی مجلس به قوه قضاییه ارسال شده است»، چه بوده است؟

فدراسیون جهانی فوتبال در دستورالعمل بررسی صلاحیت افراد برای شرکت در انتخابات و در موضوع تعیین صلاحیت نامزدهای ریاست به‌صراحت تأکید می‌کند، افرادی که دارای پرونده‌های قضایی در جریان هستند و به‌طور رسمی متهم شده‌اند یا اقدامات قضایی موقت علیه آنها آغاز شده است، دارای شرایط لازم برای تأیید صلاحیت و حضور در انتخابات نیستند.

در بند 2 ردیف صلاحیت‌های این دستورالعمل آمده است: «هنگامی که یک نامزد به‌طور رسمی متهم شود یا اقداماتی قضایی موقت در ارتباط با او انجام شد، کمیته انتخابات تصمیم می‌گیرد، حتی اگر رأی نهایی هم صادر نشده باشد، صلاحیت نامزد مذکور را رد کند.»، حال سؤال این است؛ چرا فیفا به این موضوع کاری نداشته و در این باره از فدراسیون ایران پرسشی مطرح نکرده است؟

اگرچه در عصر ارتباطات خبرها و اظهارنظرها در کسری از ثانیه به تمام دنیا مخابره می‌شود اما سؤال این است؛ چرا این اتفاق فقط در برخی خبرها و برای برخی افراد اتفاق می‌افتد؟

سؤال دیگر این‌که؛ برخی افراد که مدعی هستند جلوی تعلیق فوتبال ایران را در گذشته گرفته‌اند، نمی‌توانند در قبال این نامه‌ها نیز چنین اقدامی انجام دهند؟ قطعاً برای کسی که می‌تواند جلوی تعلیق را بگیرد، جلوگیری از تکرار این نامه‌ها و تهدید‌ها به‌اندازه خوردن یک لیوان آب، ساده است.

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده است که پاسخ خود را در مهلت تعیین‌شده تا امروز (شنبه) به فیفا و AFC خواهد فرستاد، نامه‌ای که به‌جای دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا، امضای یک ایرانی پای آن دیده می‌شود!

منبع:تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا