جلسات «بازاندیشی مهاجرت» در فرهنگسرای اندیشه آغاز به کار کرد/ «نخبگان مهاجر» سوژه اولین جلسه شد


جلسات «بازاندیشی مهاجرت» در فرهنگسرای اندیشه آغاز به کار کرد/ «نخبگان مهاجر» سوژه اولین جلسه شد

جلسات «بازاندیشی مهاجرت» در فرهنگسرای اندیشه آغاز به کار کرد/ «نخبگان مهاجر» سوژه اولین جلسه شد فرهنگسرای اندیشه با برگزاری سلسله جلسات «بازاندیشی مهاجرت» ابعاد مختلف این موضوع پرچالش را مورد بررسی قرار می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، ناصر امین زاده رئیس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری سلسله جلساتی با موضوع مهاجرت خبر داد و گفت: فرهنگسرای اندیشه در ادامه برنامه‌های خود به منظور تبیین موضوعات پربحث روز جامعه و بهره‌گیری از نقطه نظرات صاحب نظران و اندیشمندان درباره مقولات اجتماعی و فرهنگی، این بار سراغ موضوع مهاجرت رفته و با برگزاری سلسله جلسات «بازاندیشی مهاجرت»، این مقوله پرچالش را با حضور صاحب نظران و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار داده است.


وی اضافه کرد: این جلسات در قالب بسته برنامه‌های «سایه روشن» بوده که پیش از این به همت فرهنگسرای اندیشه و در موضوعات حجاب، عرفان‌های کاذب، مهدویت، معنویت های بازاری، عرفان واره حلقه و ... برگزار می‌شد. برهمین اساس، در این مرحله؛ در هر جلسه مهم‌ترین موضوعات در حوزه مهاجرت مورد بررسی قرار می‌گیرد. نخستین جلسه از این برنامه با موضوع «نخبگان مهاجر» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.


مدیر فرهنگی هنری منطقه 7 با اشاره به برگزاری اولین جلسه از این برنامه گفت: در اولین جلسه، 2 چهره صاحب نظر در حوزه مهاجرت نخبگان حضور داشته و درباره ابعاد مختلف این موضوع صحبت می‌کنند. دکتر سیدعلی حسینی معاون مرکز تعاملات بین‌الملل علم و فناوری و دکتر غلامرضا منتظمی دیپلمات سابق ایران در فرانسه و مدیرعامل موسسه بین‌المللی افق نو مهمان این جلسه خواهند بود. هم‌چنین دکتر حمید یزدانیان اجرای این جلسه را برعهده خواهد داشت.


امین‌زاده درباره ضرورت اجرای این برنامه توضیح داد: مهاجرت نخبگان در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و تعدادی از دانش‌آموختگان برتر کشورمان گزینه مهاجرت را انتخاب می‌کنند. با توجه به آسیب‌ها و صدمه‌هایی که این پدیده بر فرهنگ کشور وارد می‌کند، این سلسله جلسات طراحی شده و به شناخت دقیق این مقوله و عوامل موثر بر آن می‌پردازد. همچنین کارشناسان امر راهکارهای متنوعی را برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد خواهند داد.


وی تاکید کرد: تحلیل و بررسی موثر مسئله مهاجرت نخبگان و دلایل افزایش گرایش به آن با هدف آسیب‌شناسی این مقوله از زوایای مختلف فرهنگی، اقتصادی،‌ سیاسی و ... از جمله اهداف این برنامه است.


براساس این گزارش، نخستین جلسه از ویژه برنامه «بازاندیشی مهاجرت» روز یکشنبه 30 مردادماه از ساعت 10 تا 12 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. از عموم شهروندان دعوت می‌شود با حضور در این جلسه، سوالات خود را درباره این موضوع مطرح کنند. هم‌چنین شرکت‌کنندگانی که قصد تماشای آنلاین این جلسه را دارند می‌توانند از طریق لینک https://online.shahramookht.ir/ch/gapogoft وارد جلسه شوند.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا