زیرساخت های مرز هلاله شمالی ایلام تکمیل می شود


زیرساخت های مرز هلاله شمالی ایلام تکمیل می شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: زیرساخت های مرز هلاله شمالی ایلام تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی و کارگروه توسعه صادرات استان، با اشاره به اینکه گمرک مهران در ایام اربعین برای یک مقطع تعطیل می‌شود، مرز هلاله شمالی در ایام اربعین مرز جایگزین مهران برای صادرات خواهد بود، اضافه کرد: در این زمینه زیرساخت‌های مرز هلاله شمالی در دستور کار است و تکمیل می‌شود.

وی در ادامه از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان خواست که ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت تا مرز هلاله شمالی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی این مسیر را در دستور کار قرار دهد.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که توسعه همه جانبه استان با توسعه صادرات محقق می‌شود، افزود: امروز بحث صادرات در دستور کار حوزه مرزی استان قرار گرفته است که یکی از مصادیق این مهم، مرز هلاله شمالی است که توسط تیم اقتصادی استان به ثمر نشست.

وی با اشاره به اینکه مرز هلاله شمالی را بهترین و کوتاه‌ترین مسیر برای صادرات به عراق عنوان کرد و گفت: برای توسعه صادرات همه دستگاه‌ها اجرایی حوزه زیرساخت باید پای کار بیایند و مشکل آب و برق و راههای مواصلاتی این مسیر در اسرع وقت برطرف شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر این مهم که امروز بیت الغزل استان اربعین است، اظهار داشت: اما این مهم ما را از سایر موضوعات مهم استان غافل نکرده است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مدیرکل گمرگ استان، گفت: عملکرد مدیران طی یک مقطع زمانی مشخص در عمل مشخص می‌شود.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی کشور، حجم بالایی از کالا از مرز مهران صادر می‌شود که این نشانگر کار جهادی مدیر گمرک است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وجود بازارچه‌های مرزی بعنوان یکی از ظرفیت‌های استان‌های مرزی بهترین ابزار و راهکار برای توسعه تجارت خارجی است، اضافه کرد: در این میان استان ایلام از بیشترین و طولانی‌ترین مرز با عراق در میان استان‌های مرزی کشورمان برخوردار است و ظرفیت راه‌اندازی سه بازارچه مرزی با استان‌های دیاله، واسط و میسان را در عراق دارد.

بهرام نیا گسترش صادرات، افزایش امنیت پایدار و تثبیت جمعیت مرزنشینان، رونق اقتصاد محلی و کمک به اقتصاد ملی از دیگر مزایای راه‌اندازی بازارچه‌ها و توسعه تجارت خارجی در نوار مرزی بشمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس