بیشترین بارش‌ها در کدام استان‌ها رخ داد؟


بیشترین بارش‌ها در کدام استان‌ها رخ داد؟

میزان کل بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۰) تا ۲۰ مردادماه به ۲۰۱.۹ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال (ابتدای مهر ۱۳۹۹ تا آخر شهریور ۱۴۰۰) از رشد ۳۰درصدی برخوردار شده است و در این میان استان گیلان پربارش‌ترین نقطه بود.

بیشترین بارش‌ها در کدام استان‌ها رخ داد؟

به گزارش ایران اکونومیست، وضعیت بارشی سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۰ تا آخر شهریور ۱۴۰۱) گرچه از نظر میزان بارش‌ها یکی از خشک سال ترین سال‌های آبی به شمار می‌رود اما بروز پدیده مونسان در طی هفته‌های اخیر سبب بهبود نسبی وضعیت بارش‌ها نسبت به سال آبی پارسال شد.

گزارش تازه شرکت مدیریت منابع آب ایران هم‌نشان می‌دهد ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۱ .۹ میلیمتر از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۰) تا ۲۰ مردادماه است. این مقدار بارندگی نسبت بـه میـانگین دوره‌های مشـابه درازمـدت (۹.۲۴۳میلیمتر) ۱۷درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۵.۱۵۵میلیمتر) ۳۰درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین بارش‌ها در کدام استان‌ها رخ داد؟

بیشترین بارش در کدام مناطق کشور روی داد

استان گیلان با دریافت ۹۱۹.۶ میلیمتر بارش از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۰ مردادماه پربارش‌ترین منطقه کشور به شمار می‌رود. بعد از آن استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶۴۱.۴ میلیمتر مقام دوم پربارش‌ترین نقاط کشور را از آن خودکرده است.

استان چهارمحال‌وبختیاری نیز با دریافت ۶۴۰ میلیمتر مقام سوم پربارش‌های کشور را تصاحب کرد و استان‌های گلستان با ۴۲۹.۷ و لرستان با ۴۲۵.۹ مقام‌های بعدی در پربارش‌ترین استان‌های کشور هستند.

کم‌بارش‌ترین نقاط کشور

استان سمنان با ۸۰.۹ میلیمتر مقام کم‌بارش‌ترین نقطه کشور در سال آبی جاری را از آن خودکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس