قرارداد جدید یوفا و ضربه‌ای به سوپر لیگ


قرارداد جدید یوفا و ضربه‌ای به سوپر لیگ

نشریه معتبر اسپانیایی از قرارداد جدید مالی یوفا خبر داد.

به گزارش رکنا و به نقل از آاس، یوفا امروز با پارامونت، ویاکوم و سی بی اس، بر سر قراردادی شش ساله به ارزش 1.5 میلیارد یورو به توافق رسید. سایت اتلتیک در این رابطه گزارش داد که اتحادیه فوتبال اروپا سالانه 250 میلیون یورو برای پخش بازی های لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و دیگر رقابت های تحت نظر این نهاد در آمریکا دریافت خواهد کرد که 100 میلیون یورو نسبت به قرارداد قبلی بیشتر است. ضمن اینکه مدت زمان قرارداد نیز از سه سال به شش سال افزایش یافته است.

ین قرارداد قطعا به سود باشگاه های اروپایی خواهد بود و می تواند به یوفا در راه تغییر شکل برگزاری لیگ قهرمانان از سال 2025 نیز کمک کند. قرار است لیگ قهرمانان از سال 2025 با تعداد تیم های بیشتر و شکلی متفاوت برگزار شود.

بازار ایالات متحده برای یوفا اهمیت خاصی دارد و این قرارداد نیز امتیاز بزرگی برایش محسوب می شود. در واقع یوفا در مقابله با رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، باشگاه هایی که همچنان برای برگزاری سوپرلیگ اروپا اصرار دارند، بهترین قرارداد ممکن را با سه شرکت آمریکایی بست.

لیگ قهرمانان اروپا در سال های اخیر مورد توجه آمریکایی ها قرار گرفته و برای مثال، فینال اخیر بین رئال مادرید و لیورپول، بیشترین بیننده را نسبت به سال‌های گذشته داشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد