کشف 440 میلیارد تومان کالای اساسی احتکار شده در تیر ماه


کشف 440 میلیارد تومان کالای اساسی احتکار شده در تیر ماه

بیشترین کالاهای کشف شده در پی بازرسی‌های مربوط به احتکار در تیر ماه امسال شامل کالاهای اساسی بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سید مجتبی سجادی با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در بازرسی از انبارها اظهار کرد: به منظور جلوگیری از احتکار و پیشگیری از قاچاق کالا در کشور، در تیرماه امسال بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای قانونی همکار، تعداد ۲۶ هزار و ۸۰۷ مورد بازرسی از واحدهای انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالاها انجام داده‌اند که منجر به تشکیل یک هزار و ۳۴۱ پرونده برای واحدهای متخلف شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اعلام کرد: کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و … به ارزش بیش از ۴ هزار ۴۰۲ میلیارد ریال است.

وی افزود: این در حالیست که بر اساس آمار ثبت شده از فعالیت بازرسان استان‌های سراسر کشور، از ابتدای سال جاری، تاکنون جمعاً بالغ بر ۱۳۱ هزار و ۶۲۹ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که منتج به تشکیل ۱۳ هزار و ۵۰۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۴۷ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال شده ست.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت یادآور شد: بازرسی‌ها، بدون وقفه و با جدیت استمرار دارد و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

وی گفت: هموطنان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه گران‌فروشی، احتکار و اختفا، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و.... می‌توانند موارد را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس کنند تا ضمن رسیدگی، اقدام قانونی متناسب به عمل آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر