روسیه به اقدام رومانی پاسخ خواهد داد


روسیه به اقدام رومانی پاسخ خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اخراج یک کارمند سفارت این کشور در رومانی را در راستای سناریو طراحی شده غرب دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» روز شنبه و در پی «عنصر نامطلوب» اعلام شدن یک کارمند سفارت روسیه از سوی رومانی اعلام کرد که مسکو به تصمیم رومانی مبنی بر عنصر نامطلوب اعلام کردن یکی از کارکنان سفارت روسیه در این کشور پاسخ مناسب خواهد داد.

دیپلمات ارشد روس افزود که اطلاعات مربوط به اقدامات خاصی که مسکو در پاسخ به این اقدام در پیش می گیرد، متعاقباً اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که رومانی این کارمند روس را به یک بهانه ساختگی مجبور به ترک این کشور کرده است.

زاخارووا در انتقاد از رویکرد ضد روسی کشورهای اروپایی گفت: از یک تحریک جدید صحبت می کنیم که برابر با سناریویی انجام می گیرد که، در ماه های اخیر بارها در اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو امتحان شده است.

این دیپلمات روس تاکید کرد در اقدامات بخارست هیچ نشانه ای از یک سیاست خارجی مستقل و ملی محور به چشم نمی خورد و تنها به تشدید اوضاع می انجامد.

رومانی پیش از این مدعی شد که حضور این کارمند روس در این کشور مغایر با مفاد کنوانسیون وین است، کنوانسیونی که روابط دیپلماتیک میان کشورها بر مبنای آن تنظیم می شود. در بهار امسال نیز رومانی با دنباله روی سایر کشورهای غربی در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ۱۰ دیپلمات روس را اخراج کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو