حسینی: رهاسازی ماهی به منظور پرورش در تالاب نئور از اول هم اشتباه بود


حسینی: رهاسازی ماهی به منظور پرورش در تالاب نئور از اول هم اشتباه بود

رکنا: سید حسین حسینی معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در جریان سفر به استان اردبیل از تالاب حفاظت شده نئور بازدید و از نزدیک وضعیت اکولوژیکی تالاب را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، در این بازدید حسن قاسم پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به تشریح شرایط پایه تالاب نئور و اقدامات به عمل آمده در راستای احیای این تالاب پرداخته و آن را یکی از اکوسیستم های حساس منطقه و بزرگترین دریاچه آب شیرین استان برشمرد که در چند سال اخیر به دلیل حضور گونه مهاجم ماهی کاراس و رشد و ازدیاد گیاهان آبزی کارکرد طبیعی خود را از دست داده و دچار تغییرات اکولوژیکی شده است.

رئیس سازمان شیلات در جریان این بازدید با تاکید بر احیای تالاب نئور اظهار داشت: دستکاری طبیعت نئور و رهاسازی ماهی به منظور پرورش در این تالاب از ابتدا کار نادرستی بوده که به مرور زمان منجر به ایجاد شرایط فعلی و رشد و ازدیاد گونه‌های مهاجم جانوری و گیاهی گردیده است.

حسینی اهداف سازمان شیلات را هم راستا با سازمان حفاظت محیط زیست دانست و بر رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی در بحث آبزی پروری و رهاسازی آبزیان در عرصه های آبی و تالابی کشور تاکید نمود.

وی ضمن تمجید از اقدامات و فعالیت ‌های اداره‌ کل حفاظت محیط زیست اردبیل، افزود: سازمان شیلات همکاری ‌های فنی و کارشناسی لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای هرچه بهتر طرح ‌های احیاء و مبارزه با گونه ‌های مهاجم گسترش خواهد داد.

گفتنی است؛ دوم مرداد 1401، پایگاه خبری رکنا در گفت و گویی با صادق پناهی، نماینده تشکل های زیست محیطی استان اردبیل، به بررسی مشکلات زیست محیطی تالاب نئور، تاثیرات شوم ناشی از وارد کردن گونه مهاجم «ماهی کاراس» و کاهش محسوس جمعیت گونه بومی «میگوی گاماروس» و راهکارهای بهبود وضعیت تالاب نئور و جوامع محلی اطراف آن پرداخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران