مبادلات مرزی سلیمانیه عراق و کیله سردشت گسترش می یابد


مبادلات مرزی سلیمانیه عراق و کیله سردشت گسترش می یابد

ارومیه - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق وهیئتی ازتجار عراقی باهدف گسترش مبادلات مرزی و بررسی مسایل و موانع تجاری وارد سردشت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق ظهر شنبه در بازدید از بازارچه مرزی کیله سردشت اظهار کرد: سفر دوروزه مقامات عراقی به دعوت معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی انجام شده تا به ارتقای و توسعه روابط تجاری بازرگانی میان استان آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق و مرز کیله که یکی از مرزهای فعال تجاری و بازرگانی مشترک است کمک شود.

مهدی شوشتری افزود: در این سفر تصمیماتی گرفته خواهد شد تا ضمن تغییر وضعیت مشکلات نیز برطرف شود و حتی بتوان در آینده‌ای نزدیک مصوبه هیئت دولت، رسمی شدن مرز کیله را با هماهنگی دولت مرکزی عراق اجرایی کنیم و پس از آن نیز رفت و آمد مسافرین و گردشگران هم از این مرز آغاز شود.

وی با اشاره به برنامه سفر دوروزه مقامات عراقی بیان کرد: موضوعات مختلف دیگری هم در این سفر مطرح خواهد شد و ضمن بازدیدهایی از مراکز صنعتی و گردشگری استان، نشستی با فعالان اقتصادی و تجار بازرگانان استان نیز خواهیم داشت و امیدواریم در دولت سیزدهم که توجه ویژه‌ای به توسعه روابط با همسایگان دارند با این گونه رفتارها و تعاملات بیشتر ما بتوانیم این روابط را بیش از گذشته تقویت کنیم و توسعه بدهیم.

سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کالا از از طریق مرز کیله به کشور عراق صادر می‌شود که با تکمیل زیرساخت‌ها و رسمی شدن این مرز شاهد رونق اقتصادی و افزایش تبادلات مرزی خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان