ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند


ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

ادویه های پر خاصیتی که درمان هر دردی هستند.

خاصیت انواع ادویه های پر مصرف

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ تمام ادویه های خوش عطری که از آن ها استفاده می کنید می تواند راهی بسیار مناسب برای تناسب اندام، تسکین دردها، بهبود سلامت بدن و درمان انواع دردها باشد.

ادویه ها با رایحه و رنگ های متنوع و خواص دارویی مختلف خود، بهترین چاشنی برای خوش طعم و خوش بو کردن غذا هستند. تنها هدف از مصرف ادویه طعم دار کردن غذا نیست

بلکه ادویه ها موجب کاهش مصرف نمک هنگام طبخ می شوند. شما با اضافه کردن بهترین ادویه ها به غذای خود می توانید علاوه بر خوش طعم کردن غذا از فواید آنها برای سلامتی خود استفاده کنید.

در این زمینه بخوانید؛

خاصیت عجیب این دانه معطر در مقابل سرطان

تمام خواص و مضرات ادویه کاری

خواص ضد سرطان گلپر

داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب و استفاده از روغن گیاهی سالم جهت طبخ غذا ،علاوه بر اینکه سلامتی شما را تضمین می کند باعث میشود شما اندامی زیبا و ایده آل نیز داشته باشید .

بنابراین در کنار یک رژیم غذایی سالم میتوانید از محصولات لاغری سلامتی و زیبایی نیز استفاده کنید تا با کاهش وزن بدنی سالم داشته باشید .

در این مقاله با سلامتی و زیبایی همراه باشید تا شما را با خواص غذایی و درمانی ادویه های پر مصرف آشنا کنیم .

زردچوبه : ارتقاء سیستم ایمنی بدن

ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

زرد چوبه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و کل سیستم ایمنی بدن را حمایت می کند و سلامتی پوست و قلب را هم به دنبال دارد و همچنین برای حفظ وزن هم مفید است.زردچوبه تنها منبع خوراکی کورکومین است.

تاثیر کورکومین موجود در زردچوبه در کاهش درد و التهاب بیش از تاثیر داروی آسپرین و ایبوپروفنو در کاهش سلول های سرطانی بیش از بسیاری از داروها است.

یک قاشق زردچوبه را داخل شیر گرم بریزید و دو بار در روز بنوشید یا می توانید یک قاشق چای خوری از آن را به سبزیجات و برنج به عنوان چاشنی اضافه کنید .

فلفل سیاه : ضد چاقی

ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

فلفل سیاه خواص زیادی دارد که می توان به خاصیت جلوگیری از چاقی و مشکلات شکمی اشاره کرد، فلفل سیاه کلسترول را پایین نگه می دارد.

فلفل سیاه را می توانید به عنوان طعم دهنده قبل از پخت به غذا یا در حین و یا بعد از آن اضافه کنید.

دارچین : کاهش چربی های شکم

ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

دارچین به سطح انسولین خون کمک می کند، کمی دارچین را با صبحانه می کنید.

دارچین همچون انسولین عمل می کند و موجب تحریک گیرنده های چربی و سلول های عضلانی می شود و قند اضافی را از خون خارج و در سلول ها ذخیره می کند .

زیره :افزایش سوخت و ساز بدن

ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

دو نوع از متداول ترین گونه های زیره در کشور زیره سیاه و زیره سبز، هستند که از گذشته های دور، به همراه برنج پخته شده، مصرف می کردند.زیره گیاهی با طبع گرم است و خاصیت ضد نفخ دارد

و سبب هضم آسان غذا، افزایش سوخت و ساز بدن می شود. مصرف زیره در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب، می تواند به کاهش وزن کمک کند. زیره ادرار آور است و به دفع سنگ کلیه و مجاری ادرار کمک می کند.

زنجبیل : مشکلات گوارشی

قرن هاست که از زنجبیل برای تورم و حالت تهوع استفاده می شود. زنجبیل خاصیت دفع سموم را هم دارد. زنجبیل را به نوشیدنی هایتان اضافه کنید و بعد از هر وعده بخورید.

سماق : کاهش کلسترول

ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

پودر سماق به همراه گوشت مصرف می شود. سماق یک آنتی اکسیدان قوی است و خواص ضد قارچ و ضد میکروب دارد و با علائم پیری و سرطان مبارزه کرده و برای درمان انواع عفونت های قارچی

و میکروبی بسیار مفید است.ادویه سماق کلسترول و قند را در خون کاهش می دهد و برای افراد مبتلا به دیابت و چاقی مفید است.

فلفل قرمز : دفع سموم

معمولاً کبد سموم را دفع می کند و چربی های اضافه را تجزیه می کند. یک لیوان آب گرم با لیمو و مقداری فلفل قرمز را ترکیب و قبل از صبحانه این ادویه را میل کنید تا این چربی ها دفع شوند

گلپر : درمان عفونت های قارچی

ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

گلپر طعم دهنده خوبی برای بسیاری از غذاها و خوراکی هاست و خواص دارویی فراوانی نیز دارد.

گلپر یک ادویه ضد قارچ و ضد میکروب قوی است و عفونت های قارچی را درمان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. گلپر خاصیت ضد التهاب دارد و می تواند دردهای مفصلی و آرتریتی را کاهش می دهد

تخم خردل : افزایش متابولیسم

ادویه هایی که از دارو قوی تر عمل می کنند

اضافه کردن خردل به تقویت متابولیسم و سوزاندن چربی کمک می کند یک قاشق چای خوری پودر تخم خردل خالص رامیل کنید بسیار انرژی زا است.

سعی کنید در طول روز این ادویه ها را در رژیم غذایی تان بگنجانید چون فواید بیشماری داشته و درمانگر طبیعی محسوب می شوند

منبع: salamativazibaei

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...