دستور تهیه کیک دو تخم مرغی خوشمزه، راحت و بی دردسر


دستور تهیه کیک دو تخم مرغی خوشمزه، راحت و بی دردسر

پارسینه: کیک دو تخم مرغی یکی از کیک های بسیار ساده و سریع است که که می توانید برای یک مینی کیک خوشمزه تهیه کنید. این کیک با دو تخم مرغ تهیه می شود و می توانید با فر و بدون فر تهیه کنید.

دستور تهیه کیک دو تخم مرغی خوشمزه، راحت و بی دردسر
کیک دو تخم مرغی یک کیک پایه می‌باشد که با بافت بسیار عالی و نرم و با پف زیاد است. می‌توانید این کیک را داخل قابلمه طبخ کنید. کیک دو تخم مرغی بسیار ساده و برای تزیین می‌توانید فقط یک برش بزنید و وسط آن را با خامه و کمی میوه دلخواه پر کنید و روی آن پودر قند بزنید و یا می‌توانید از فوندانت استفاده کنید. بهترین قالب تهیه این نوع کیک ها، کمربندی و یا ساده گرد است که بتوانید به راحتی برش بزنید.
دستور تهیه کیک دو تخم مرغی خوشمزه، راحت و بی دردسر
مرحله اول: آماده سازی مواد
ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. در ادامه فر را روشن کنید تا گرم شود. اگر می‌خواهید کیک را در قابلمه و بدون فر تهیه کنید. یک قابلمه کوچک را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. اگر قابلمه این سایزی ندارید می‌توانید یک قوطی رب را بشورید و به عنوان قالب استفاده کنید.
مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفید را با نصف مقدار شکر گفته شده بزنید تا کم کم کف کند و شروع به فرم گرفتن کند. سپس آن را داخل یخچال قرار دهید تا آب نندازد. زرده‌ها را به همراه وانیل و مابقی شکر داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی یا دستی بزنید تا فرم بگیرد.
مرحله سوم: تهیه مایه کیک ۲ تخم مرغی

در ادامه آب جوش را به مایه زرده افزوده و با همزن خیلی سریع بزنید تا زرده‌ها از حالت روان بودند خارج شوند. سپس سفیده را با کمک لیسک اضافه کنید و با مواد را فولد کنید تا پف سفیده گرفته نشود. آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کرده و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و مواد را خیلی آرام هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک دو تخم مرغی با فر و بدون فر

برای پخت بدون فر مایه کیک را در قالب مینی کیک ریخته و سه بار به سطح بکوبید. داخل فر گر شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. برای پخت بدون فر مواد را داخل قالب کمی چرب شده بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه بگذارید تا پخته شود. از قالب خارج کنید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است