انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی پیگیر بیمه و امنیت شغلی عکاسان می شود


انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی پیگیر بیمه و امنیت شغلی عکاسان می شود

حمید فروتن از رایزنی با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برای بیمه شدن عکاسان مطبوعاتی خبر داد و گفت: اکثر رسانه‌ها، عکاسان را بیمه نمی‌کنند بیمه عکاسان و امنیت شغلی از جمله مهمترین مسائلی است که مدنظر انجمن قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران پیش از ظهر امروز چهارشنبه 26 مرداد با حضور سیف الله صمدیان، عضو هیئت موسس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی، حمید فروتن ریس هیئت مدیره این انجمن، ابوالفضل نسانی دبیر ششمین دوره نشان عکس، محسن سلیمانی سرپرست موسسه صبا، روشن نوروزی، دبیر ششمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران در موسسه فرهنگی و هنزی صبا برگزار شد.

در این نشست «حمید فروتن» رییس هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی ضمن تسلیت درگذشت بابک برزویه با اشاره به تاریخ تاسیس انجمن عکاسان مطبوعاتی گفت: انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران حدود ۲۲ سال است که کارش را آغاز کرده و از قدیمی‌ترین انجمن‌های هنری عکاسی به حساب می‌آید و حدود ۴۰۰ عضو پیوسته و وابسته دارد.

رییس هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی با اشاره به مشکلات عکاسان خبری شاغل در رسانه ها اظهار کرد: متاسفانه عکاسان شاغل در رسانه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند و کمترین دستمزدها، با توجه به تجهیزاتی که در اختیار دارند، مربوط به عکاسان مطبوعاتی است. بیمه شدن عکاسان مطبوعاتی از جمله مهمترین مسائلی است که مدنظر انجمن قرار گرفته است و با مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در میان گذاشته‌ایم، چون اکثر رسانه‌ها، عکاسان را بیمه نمی‌کنند. امنیت شغلی دیگر مساله مهمی است که پیگیر آن هستیم.

وی افزود: در زمینه مسائل صنفی با معاومت مطبوعاتی جلساتی داشتیم تا بتوانیم این مسائل را حل کنیم و ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی چون پیشینه رسانه‌ای دارند، بیشتر ما را درک می‌کند و امیدواریم این مسائل حل شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس