1820 میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه میانه اختصاص یافت


1820 میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه میانه اختصاص یافت

تبریز- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه از اختصاص یک هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های شهرستان میانه اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سعادتی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان میانه اظهار کرد: این اعتبارات غیر از اعتبارات ملی و دستگاهی و مصوبات سفر ریاست جمهوری است که توسط ادارات کل استان و وزارتخانه تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستانها تنها درباره ۵ درصد از اعتبارات استان تصمیم گیری می‌شود؛ گفت: نقش کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستانها در نظام تصمیم گیری استان ناچیز بوده و می‌تواند پررنگ‌تر شود.

سعادتی خاطرنشان کرد: در استان نیز فقط درباره ۲۰ درصد اعتبارات تصمیم گیری می‌شود و درباره ۸۰ درصد اعتبارات در وزارتخانه‌ها و در چارچوب قوانین بودجه سالانه تصمیم گیری می‌شود.

وی در عین حال اظهار کرد: به رغم نقش کم کمیته برنامه ریزی شهرستانها در تصمیم گیری می‌توان بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را به سرانجام رساند که در این خصوص تمامی دستگاه‌ها از امروز مکلف به جذب کامل و به موقع همه اعتبارات پروژه‌های خود اعم از شهرستانی، استانی و حتی ملی از استان و از دستگاه مربوطه هستند.

فرماندار ویژه میانه در ادامه با بیان اینکه روستاهای شهرستان از نظر عمران و آبادی جزو روستاهای آباد استان هستند، افزود: به رغم این موضوع، از نظر دسترسی به زیرساخت‌های عمرانی جزو ضعیف ترینها هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با دستور ویژه استاندار آذربایجان شرقی در سفر اخیر خود به شهرستان میانه برای پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری؛ به ویژه در حوزه آب و راه شاهد جبران عقب ماندگی و محرومیت در روستاها باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403