ضرغامی: زیرساخت های اصلی کشور برای گردشگری خارجی آماده نیست / پیگیر گردشگری ارزان هستیم + فیلم


ضرغامی: زیرساخت های اصلی کشور برای گردشگری خارجی آماده نیست / پیگیر گردشگری ارزان هستیم + فیلم

رکنا: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آماده نبودن بسیاری از زیرساخت ها برای توسعه گردشگری در کشور سخن گفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید عزت اله ضرغامی ، وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرنگار رکنا، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه ایران می تواند از گردشگری آنچنان درآمد داشته باشد که دیگر نیازی به صادرات نفت و گاز نداشته باشد اما این موضوع از نظر مسئولان، مغفول واقع می شود، گفت: گردشگری در ایران طی سالیان سال، مغفول واقع شده است و ما نسبت به توانایی گردشگری ظرفیت بزرگی داشتیم که استفاده نکردیم. در این حوزه سرمایه گذاری کم انجام شده و زیرساخت های اصلی کشور آماده نیست.

وی گفت: در حال حاضر تلاشی جدی برای رونق گردشگری نیاز داریم. اولین مسئله مربوط به ایرلاین ها به خصوص جنبه خارجی آن است و بعد از آن، خدمات دهی مراکز اقامتی و هتل هایی که درخور گردشگر خارجی باشد. با این وجود، امسال و در نوروز ، هتل های پنج ستاره حتی در تهران هم پر شدند؛ با توجه به اینکه تهران اصلا مقصد گردشگری نیست.

ضرغامی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا سفرهای گسترده نوروز، یک جهش بعد از چند سال قرنطینه خانگی بود یا خیر گفت: خوشبختانه این روند یک جهش نیست و ادامه دار خواهد بود. گردشگری نیاز جدی مردم حتی در سطح جهانی است. ما به دنبال گردشگری ارزان قیمت هم هستیم. در روزهای تعطیلات آخر ماه رمضان، گردشگری حتی بیشتر از ایام نوروز بود؛ ولی حتی زیرساخت های حداقلی فراهم نیست.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه با تاکید بر اینکه گردشگری حق مردم است، گفت: پیشرفت جاده ها، خطوط هوایی ، ترمینال های اتوبوس و انواع وسایل دسترسی باید برای همه متعادل و متناسب جلو بروند و دستگاه ها در این راستا باید همکاری لازم را داشته باشند. البته تا به اینجا، همکاری دولت با وزارت میراث فرهنگی مطلوب بوده است. وزرا محبت شخصی به من هم دارند و برخی کارها را راه می اندازند و این مهم کمک کننده است. تا زمانی که آمایش کامل ایجاد شود و سرمایه گذاری های گسترده صورت بگیرد گردشگری رونق نخواهد گرفت. دولت و بخش خصوصی باید به حوزه میراث فرهنگی اعتماد کنند و ما این موضوع را پیگیری می کنیم.

وی در پایان درباره متضرر شدن افرادی که برای ایجاد پایگاه بوم گردی اقدام کرده بودند و در دوران کرونا نتوانستند درآمدی که مد نظرشان است را داشته باشند، گفت: مراکز اقامتی در دوران کرونا مشکلاتی داشتند؛ لذا برای آن ها تسهیلاتی قائل شدیم و انواع معافیت ها را برایشان قرار دادیم. خوشبختانه بعد از کرونا وضعشان رفته رفته بهتر می شود.


حجم ویدیو: 90.16M | مدت زمان ویدیو: 00:05:17

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک