جدیدترین آمار بانک مرکزی از افزایش 35.5 و 34 درصدی مانده سپرده‌ها و وام بانکی


آمارهای جدید بانک مرکزی حکایت از افزایش ۳۵.۵ و ۳۴ درصدی مانده سپرده‌ها و تسهیلات بانکی در پایان تیر ماه نسبت به دوره مشابه قبل دارد. به گزارش پایگاه خبری بانکداری ایرانی، گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی...

آمارهای جدید بانک مرکزی حکایت از افزایش ۳۵.۵ و ۳۴ درصدی مانده سپرده‌ها و تسهیلات بانکی در پایان تیر ماه نسبت به دوره مشابه قبل دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری ایرانی، گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان تیر ماه حاکی از آن است، مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۵۹۹۴.۱ هزار میلیارد تومان شده که نسبت به دوره مشابه و پایان سال قبل ۳۵.۵ و ۸.۴ افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، بالاترین مبلغ سپرده‌ها و تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۳۲۰۷.۵ و ۲۶۴۰.۶ هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۶.۵ و ۱۶.۱ هزار میلیارد تومان است. مانده کل تسهیلات نیز ۴۳۶۲.۳ هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته، ۳۴ و ۵.۳ درصد افزایش داشت.

یکی از علل مهم بالا بودن رقم سپرده‌ها و تسهیلات در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در تهران اعلام شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۰.۹ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته ۰.۵ و ۲.۳ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد. این نسبت در استان تهران ۹۰.۴ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰.۲ درصد است.

جدیدترین آمار بانک مرکزی از افزایش 35.5 و 34 درصدی مانده سپرده‌ها و وام بانکی

باران ایرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)