اخبار مهم و فوری ارز دیجیتال و بیت کوین


قیمت بیت کوین در معاملات روز جمعه افت شدیدی را تجربه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت بیت کوین در معاملات روز جمعه افت شدیدی را تجربه کرد. این روند نزولی تا رسیدن قیمت BTC به حدود ۲۰٬۸۰۰ دلار در ۳:۳۰ صبح روز شنبه به وقت تهران ادامه داشت.

قیمت بیت کوین به زیر ۲۱٬۰۰۰ دلار رسید؛

قیمت بیت کوین در معاملات روز جمعه افت شدیدی را تجربه کرد. این روند نزولی تا رسیدن قیمت BTC به حدود ۲۰٬۸۰۰ دلار در ۳:۳۰ صبح روز شنبه به وقت تهران ادامه داشت. به این ترتیب رالی صعودی قیمت بیت کوین که از ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) آغاز شده بود، به نظر می‌رسد به پایان رسیده باشد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در روز جمعه ۱۰.۱۵٪ کاهش را تجربه کرد و اکنون در حالیکه کمتر از دو روز با بسته شدن کندل هفتگی فاصله داریم، عملکرد هفتگی قیمت بیت کوین ۱۲.۹۲٪- است. قیمت لحظه‌ای بیت کوین در زمان نگارش خبر ۲۱٬۱۷۲ دلار است.

اخبار مهم و فوری ارز دیجیتال و بیت کوین

دلایل اصلی افت قیمت بیت کوین چه بود؟

1. ۱ – انتشار آمار PPI در آلمان و نگرانی شدید در مورد تورم جهانی که با تحریم گاز روسیه توسط اروپا و نزدیک شدن فصل سرد رو به افزایش است.

2. ۲- تاکید FOMC بر هدف افزایش نرخ بهره تا کنترل کامل تورم و رساندن CPI به زیر ۲٪، که باعث افزایش DXY و نزولی شدن تمام بازارهای دیگر حتی بازار طلا شد.

سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین!

به گزارش میهن بلاکچین، قیمت بیت کوین با ۲ مرحله کاهش در شبانه روز گذشته مواجه شده است. در حرکت نزولی اول، نمودار BTC/USDT از محدوده ۲۳٬۴۰۰ دلار تا محدوده ۲۲٬۸۰۰ دلار کاهش می‌یابد. با این حال پس از چند ساعت نوسان در این محدوده، این حمایت نیز از دست می‌رود. در ادامه، قیمت بیتکوین با ثبت کندل‌های قرمز رنگ تا ناحیه ۲۱٬۳۰۰ دلار سقوط می‌کند.

خطر گسترده‌ترین لیکویید شدن در فضای NFT؛ ۲۷۲ توکن BAYC لیکویید می‌شوند؟

پلتفرم وام‌دهی NFT بنددائو (BendDAO) تقریبا ۳٪ از کل مجموعه NFT میمون‌های کسل را وثیقه‌گذاری کرده است و اخیرا بسیاری از این NFT‌ها در محدوده خطر لیکویید شدن قرار گرفته‌اند. تبعات این اتفاق برای کلیت فضای NFT چیست؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، ده‌ها توکن NFT باشگاه قایق‌سواری میمون‌های کسل (BAYC) که با سرمایه وام‌گرفته‌شده خریداری شده‌اند در آستانه خطر فروش اجباری قرار گرفته‌اند و این نگرانی به وجود آمده است که این شرایط به لیکویید شدن بیشتر منجر شود.

این مشکل از سرویس وام‌دهی همتا به همتای بنددائو نشات می‌گیرد. این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا با توکن‌های NFT به وام‌گیری اتر بپردازند. مشتریان این پلتفرم می‌توانند معادل با ۳۰٪ تا ۴۰٪ کف قیمت مجموعه توکن NFT خود یا حداقل قیمت آن در بازار آزاد وام دریافت کنند و بدین ترتیب، توکن‌های NFT مذکور به عنوان وثیقه عمل می‌کنند.

کف قیمت توکن‌های NFT در ماه‌های اخیر کاهش شدیدی داشته است بنابراین ۴۵ توکن از ۲۷۲ توکن میمون‌های کسل که وثیقه وام‌های بنددائو بوده‌اند با خطر لیکویید شدن مواجه‌اند. به عبارت دیگر، ۵.۳ میلیون دلار توکن NFT میمون کسل در خطر لیکویید شدن قرار دارد.

آیا کلکسیونر معروف BAYC در معرض خطر لیکویید شدن قرار دارد؟

یکی از کلکسیونرهای معروف توکن‌های NFT به اسم فرانکلین (Franklin) به عنوان بزرگترین وام‌گیرنده پلتفرم بنددائو در مرکز نگرانی‌ها قرار دارد. فرانکلین ۶۰ توکن میمون کسل در اختیار دارد و بیش از ۱۰,۰۰۰ اتر تقریبا معادل با ۱۷.۵ میلیون دلار از بنددائو وام دریافت کرده است. هرچند وی گفته که وام‌های خود را تسویه کرده است.

مورد فرانکلین نیز همانند بسیاری از سرویس‌های موجود در دنیای کریپتو نشان می‌دهد که نهنگ‌ها چگونه می‌توانند بر سرمایه‌گذاران کوچکتر تاثیرگذار باشند و این اکوسیستم را به خطر بیاندازند.

او تصویر زیر را از داشبورد خود در BendDAO به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد تمام بدهی خود را بازپرداخت کرده است.

موجودی فرانکلین. منبع: Twitter

اخبار مهم و فوری ارز دیجیتال و بیت کوین

نتایج صورت جلسه نشست FOMC چه بود؟ + تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

اخبار مهم و فوری ارز دیجیتال و بیت کوین

طبق صورتجلسه نشست کمیته FOMC که در روز چهارشنبه منتشر شده است، مقامات فدرال رزرو پیش‌بینی کرده‌اند که در ماه‌های آتی با افزایش بیشتر نرخ بهره مواجه باشیم، اما در صورتی که نرخ تورم به تدریج کاهش یابد، سرعت افزایش نرخ بهره نیز کمتر خواهد شد.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، صورتجلسه نشست ماه گذشته کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) منتشر شده است. این کمیته در واقع پنل سیاست‌های پولی فدرال رزرو به ریاست جروم پاول است.

در این نشست، موضوعات دیگری به غیر از نرخ بهره نیز بررسی شد. بر اساس صورت جلسه موجود، ثبات مالی رمزارزها، به ویژه استیبل کوین‌ها نیز در این نشست مورد بحث قرار گرفته است.

پس از انتشار صورت جلسه این نشست، قیمت بیت کوین و سایر رمزارزهای مهم تغییر اندکی داشته و واکنش آنچنانی نشان نداده‌اند. ۳۰ دقیقه پس از انتشار این صورتجلسه، قیمت بیت کوین ۰.۴٪ افزایش یافت اما طی ۲۴ ساعت گذشته تقریبا ۲٪ کاهش داشته است. قیمت بیت کوین پس از روند صعودی هفته گذشته، برای چهارمین روز متوالی کاهش یافته است.

کمیته FOMC به عنوان بخشی از کمپین پولی سختگیرانه خود به منظور مهار تورم که به بالاترین سطح خود طی چهار دهه اخیر رسیده، نرخ بهره را ۰.۷۵٪ افزایش داده است. انتظار می‌رود این کمیته که به طور منظم نشست‌هایی به منظور تعیین سیاست پولی آمریکا برگزار می‌کند، در نشست ماه سپتامبر نیز نرخ بهره را ۰.۷۵٪ افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

خریداران در ۱۷ آگوست (۲۴ مرداد) سعی کردند قیمت بیت کوین را به بالاتر از سطح ۲۴٬۶۶۸ دلار برسانند، اما شمع بالای کندل این روز نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت زیاد از این ناحیه دفاع می‌کنند. پس از آن قیمت ارز دیجیتال BTC به سمت پایین حرکت کرد و به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳٬۴۹۶ دلار) رسید. به نظر می‌رسد این سطح قیمتی گاوها را برای خرید بیشتر جذب کند.

اخبار مهم و فوری ارز دیجیتال و بیت کوین

نمودار قیمت بیت کوین؛ تایم فریم روزانه، منبع: تریدینگ ویو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (منحنی آبی رنگ در تصویر بالا) در حال صاف شدن است و اندیکاتور RSI تقریبا تا نقطه میانی پایین آمده است که نشان‌دهنده تعادل میان عرضه و تقاضا است. اگر قیمت بیت کوین زیر این سطح باقی بماند، این تعادل می‌تواند به نفع خرس‌ها عوض شود و جفت ارز BTC/USDT ممکن است تا سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۲۲٬۱۶۰ دلار پایین بیاید.

از سوی دیگر اگر قیمت بیت کوین به سمت بالا شکسته شود و از ۲۵٬۲۰۰ دلار نیز عبور کند، نشان‌دهنده آن است که گاوها کنترل شرایط را در دست گرفته‌اند. از این رو قیمت بیتکوین می‌تواند تا سطح ۲۸٬۰۰۰ دلار افزایش یابد جایی که خرس‌ها با قدرت زیادی از آن دفاع می‌کنند.

· افزایش نرخ بهره تا کجا ادامه خواهد داشت؟

  • براساس صورت جلسه منتشر شده از نشست قبلی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) افزایش نرخ بهره تا زمانی ادامه خواهد داشت که نرخ تورم زیر ۲٪ ثابت بماند.

· مهم‌ترین حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین در کجا قرار دارند؟

  • بیت کوین در نمودار روزانه خود در سطح ۲۳٬۴۹۶ دلار یک حمایت اولیه دارد و در سطح ۲۲٬۱۶۰ دلار حمایت کلیدی آن مستقر است. در صورت افزایش قیمت، مقاومت ۲۴٬۶۶۸ دلار بر سر راه بیتکوین قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس