موتورسیکلت 200 سی‌سی مدل 96 دارم و حدود یک ماه است پیش از این‌که استارت بزنم، صدای ویزویز غیر عادی از زیر باک و قسمت بالای موتور به‌گوش می‌رسد و اغلب موتور روشن نمی‌شود


با توجه به‌این‌که موتورسیکلت‌ شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌گیرد، دارای قطعه‌ای به‌نام پمپ‌بنزین الکتریکی است تا سوخت را با جریان یکنواخت به‌سیلندر برساند.

موتورسیکلت 200 سی‌سی مدل 96 دارم و حدود یک ماه است پیش از این‌که استارت بزنم، صدای ویزویز غیر عادی از زیر باک و قسمت بالای موتور به‌گوش می‌رسد و اغلب موتور روشن نمی‌شود و اگر هم موتورسیکلتم روشن شود به‌درستی کار نمی‌کند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»، با توجه به‌این‌که موتورسیکلت‌ شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بهره می‌گیرد، دارای قطعه‌ای به‌نام پمپ‌بنزین الکتریکی است تا سوخت را با جریان یکنواخت به‌سیلندر برساند. زمانی که این قطعه الکترومکانیکی معیوب شود یا به‌درستی کار نکند، سوخت مورد نیاز سیلندر را تامین نمی‌کند و درنهایت منجر به‌دیر روشن شدن یا روشن نشدن موتور می‌شود. البته عیب‌یابی موتورسیکلت از راه دور صحیح و کاملا دقیق نیست؛ اما سه مورد برای بررسی مشکل در پمپ‌بنزین وجود دارد که باید توسط شخص مکانیک آشنا به‌عیب‌یابی سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بررسی شود. 1- اگر سوخت به‌پمپ‌بنزین نرسد، باید اتصالات و لوله‌های انتقال سوخت به‌پمپ‌بنزین بررسی شود؛ زیرا احتمال دارد در اتصالات مربوطه اشکالی به‌وجود آمده باشد و باید نسبت به‌رفع آن اقدام کرد. 2- بنزین نوعی سوخت است که به‌دلیل افزایش دما فراریت دارد و همین موضوع منجر به‌تولید بخاراتی می‌شود و این بخارات موجود در سیستم باید خارج شوند و اگر بنا به‌هر دلیلی به‌درستی خارج نشوند، باید در این صورت لوله فلزی شیر بنزین بررسی شود و درصورت معیوب بودن این قطعه باید آن را تعویض کرد. 3- در سیستم سوخت‌رسانی قطعه‌ مکانیکی و البته ساده دیگری وجود دارد که نقش مهمی را ایفا می‌کند و این قطعه ساده همان صافی بنزین است که به‌منظور عدم ورود ناخالصی‌های سوخت به‌سیلندر تعبیه شده است تا از ورود هرگونه ناخالصی و رسوبات به‌داخل سیلندر ممانعت به‌عمل آورد تا روند کاری موتور با اشکال مواجه نشود. بر این اساس اگر این قطعه معیوب شده باشد یا به‌اصطلاح با توجه به‌حجم رسوب و ناخالصی در سوخت کثیف شده باشد، سبب عدم‌رسیدن سوخت کافی به‌سیلندر می‌شود. در چنین حالتی باید این قطعه را تعویض کرد تا مشکل برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان