سروری: بدون هیچ تعصبی ژیمناستیک نابود شد/مگر می‌خواهند از مریخ رئیس بیاورند؟


سروری: بدون هیچ تعصبی ژیمناستیک نابود شد/مگر می‌خواهند از مریخ رئیس بیاورند؟

پیشکسوت ژیمناستیک گفت: ۶۰ سال زحمتی که برای این رشته کشیده شد با اتفاقات اخیر نابود شد.

جمیله سروری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط این روزهای ژیمناستیک و تهدید فدراسیون جهانی برای تعلیق کشورمان، اظهارداشت: واقعاً دلم نمی‌خواهد در خصوص ژیمناستیک صحبت کنم چرا که دل زده شده‌ام. همه چیز به بازی گرفته شده و هیچ ارزشی برای کسی قائل نیستند. من حتی علاقه ندارم بدانم چه بر سر ژیمناستیک می‌آید.

این پیشکسوت ژیمناستیک کشورمان ادامه داد: آیا قرار است بدتر از این اتفاق برسر ژیمناستیک پیش بیاید؟ من فقط می‌توانم بگویم متاسف هستم. باور کردنی نیست ۷-۸ سال قبل ژیمناستیک در اوج بود، شاخه‌های فعالی داشت، در بهترین شرایط بود اما در دوره ریاست بعدی اینطور شد. چطور ممکن است کسی که ۱۲ سال نبوده ناگهان بیاید؟ آیا این چیزی غیر از خصومت است؟ اگر کسی ژیمناستیک را دوست داشته باشد چنین کارهایی می‌کند؟

وی با اشاره به اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌توانند به حل این مشکلات کمک کنند، خاطرنشان کرد: در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش افراد صاحب نظر هستند که می‌توانند کمک کنند. قبلا ژیمناستیک چه حال و هوایی داشت؛ همه می‌گفتند انرژی مثبت وجود دارد و همه با عشق کار می‌کردند اما با تغییر کوچکی و بدون اینکه تعصبی روی این رشته باشد، ناگهان همه چیز نابود شد. ژیمناستیک بانوان از سال ۸۳ با مردان ادغام و تبدیل به فدراسیون شد چون قبل از آن انجمن بود.

این بانوی المپیکی کشورمان با بیان اینکه فدراسیون ژیمناستیک با عدم اعزام به رقابت‌های بین‌المللی الان هم تعلیق است و نامه‌نگاری‌های داخلی باعث رقم خوردن این وضعیت جدید شده، گفت: من حرف‌هایی در دلم دارم که از شرم نمی‌توانم بگویم. وقتی نه مسابقه و نه فعالیتی هست با تعلیق چه فرقی داریم؟ ژیمناستیک رشته انفرادی است و افراد را جاه‌طلب می‌کند. برخلاف برخی رشته‌ها در ژیمناستیک همبستگی نیست و فقط "من" مطرح هست؛ وقتی کسی عنوانی می‌گیرد به دنبال جایگاه خود است به خاطر همین است که نتوانستیم پیشرفت کنیم.

سروری با اشاره به سفر بدون نتیجه وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک به لوزان برای حل مشکل ژیمناستیک، تصریح کرد: آقای صالحی‌امیری یک سال است که ما را سر انگشت می‌چرخاند! او در زمان بازی‌های المپیک توکیو گفت که با مسئولان جهانی صحبت می‌کند تا همه چیز حل شود اما نتیجه‌ای ندیدیم، بعد هم به همراه با وزیر به لوزان رفتند اما باز هم هیچ مشکلی حل نشد، نمی‌دانم این چه گره‌ای است که حل نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه انتخاب سرپرست مشکل را حل نمی‌کند، یادآور شد: من به خانم مرزوقی ارادت دارم، با او سفر رفته‌ام و او را می‌شناسم اما این سرپرست هیچ ارتباطی به ژیمناستیک ندارد و همین باعث شده صدای فدراسیون جهانی هم در بیاید. ما دو سه نفر بیشتر نداریم که شایسته این کار و صاحب‌نام باشند، وزارت هم می‌تواند با همین تعداد انتخابات را برگزار کند. لازم نیست ۱۵ نفر ثبت‌نام کنند، ۶ ماه طول بکشد تا تایید صلاحیت بیاید. مگر می‌خواهند از کره مریخ رئیس بیاورند؟ زحمت ۶۰ سالی که من و امثال من برای این ژیمناستیک کشیدیم همه با این اتفاقات فنا رفته است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در