خیابانی نام بازیکنان دوپینگی تاج را لو داد


خیابانی نام بازیکنان دوپینگی تاج را لو داد

مجری برنامه سلام صبح بخیر مدعی شد ۷ بازیکن تیم تاج در دربی سال ۱۳۵۴ مقابل پرسپولیس دوپینگ کرده بودند.

چند روز پیش جواد خیابانی در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما گفته بود که چند بازیکن تاج در دربی سال ۱۳۵۴ دوپینگ کرده بودند. این سخنان پس از آنکه در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا کرد، با واکنش پیشکسوتان استقلال روبرو شد و از خیابانی خواستند که برای ادعایش سند بیاورد. به‌دنبال این ماجرا، امروز جواد خیابانی، اسنادی از دوپینگ بازیکنان تاج و ماجرای دستگیری آنان در کلانتری یوسف‌آباد را رو کرد و سند دوپینگی بازیکنان تاج را در تلویزیون بازخوانی کرد

جواد خیابانی، گفت: من اعلام کردم در تاریخ ورزش ایران دوپینگ بازیکنان تاج صورت گرفته است. طبق مطابق مقررات در سال ۱۳۵۴ هر تیمی که نسبت به بازیکنان حریف بابت دوپینگ اعتراض دارد باید قبل از اتمام مسابقه این موضوع را اعلام کند که همایون بهزادی مربی وقت پرسپولیس در نامه‌ای اسامی نفرات مورد اعتراض اش را اعلام کرده بود.

پورحیدری، حجازی، جانملکی، عادلخانی، جباری، مژدهی و رشیدی بازیکنانی بودند که نام آن‌ها به فدراسیون فوتبال بابت دوپینگ اعلام شده بود. بازیکنان یاد شده در آزمایشگاه مرکزی در خیابان تخت جمشید حضور بهم رساندند و از بین ۷ بازیکن از نفراتی همچون عادلخانی، حجازی، جباری، جانملکی و مژدهی تست گرفته شد، چون پورحیدری و رشیدی به دلیل عدم بازی در تست شرکت نکردند.

در آن طرف مسئولان تاج هم نسبت به بازیکنان پرسپولیس اعتراض می‌کنند، چون دوپینگ در گذشته رایج بوده است.

بیژن ذوالفقار نسب پیشکسوت فوتبال گفت:این بحث به هیچ وجه جنبه علمی ندارد. ممکن است یک نفر در یک کلانتری علاقه‌ای به تیمی داشته باشد و با چند نفر سند سازی کنند که نباید اینطور باشد. اکنون در جامعه جو دیگری بوجود آمده است. من برای روشن شدن افکار عمومی مردم باید بگویم در ورزش فوتبال به دلیل توانمندی‌های مهارتی دوپینگ نمی‌تواند اثر گذار باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا