ادامه برگزاری مانورهای نظامی چین در اطراف تایوان


ادامه برگزاری مانورهای نظامی چین در اطراف تایوان

وزارت دفاع ملی تایوان از شناسایی و رهگیری ۱۷ جنگنده و پنج کشتی چینی خبر داده و گفت که چین به برگزاری مانورهای نظامی در نزدیکی این جزیره خودگردان ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اطلاعیه نشان می‌دهد که پکن حالت تدافعی خود را به دنبال سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه در اوایل ماه جاری میلادی متوقف نکرده است.

وزارت دفاع ملی تایوان در این اطلاعیه اعلام کرد: نیروهای مسلح تایوان اوضاع را زیر نظر گرفته‌اند و با جنگنده‌ها در قالب گشت‌زنی هوایی، ناوها و سیستم‌های موشکی مستقر در زمین به این اوضاع پاسخ داده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است که هفت جنگنده چینی به سمت بخش شرقی خط میانی تنگه تایوان پرواز کردند؛ خطی که مرز غیررسمی است که پارامترهای هوایی و دریایی میان تایوان و چین را از یکدیگر جدا می‌کند.

تنش‌ها میان پکن و تایپه به دنبال سفر پلوسی که چین آن را یک "خط قرمز" تلقی کرده، بالا گرفت چرا که پکن استقلال تایوان را تهدیدی برای حاکمیت خود می‌داند. نانسی پلوسی و کاخ سفید بارها مدعی شدند که این سفر به تایوان تغییری در اذعان به سیاست "چین واحد" ایجاد نمی‌کند.

همچنین روزنامه واشنگتن پست روز شنبه گزارش داد که شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین اواخر ماه ژوئیه از جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش خواسته بود تا راهی برای لغو سفر پلوسی به تایوان پیدا کند. در ادامه این گزارش آمده است، بایدن در پاسخ به شی جینپینگ گفت که نمی‌تواند مانع سفر پلوسی به تایوان شود چرا که این یک موضوع مربوط به کنگره است.

تایوان مدعی است که چین از این مانورهای نظامی به عنوان راهی برای تضعیف روحیه پیش از یک حمله قریب‌الوقوع استفاده می‌کند. این در حالی است که کاخ سفید هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا