بازداشت دو روس و یک اوکراینی حین تلاش برای ورود به یک کارخانه نظامی در آلبانی


بازداشت دو روس و یک اوکراینی حین تلاش برای ورود به یک کارخانه نظامی در آلبانی

وزارت دفاع آلبانی اعلام کرد، دو روس و یک اوکراینی ضمن تلاش برای ورود به یک کارخانه نظامی در این کشور دستگیر شده و دو سرباز هم حین رویارویی با آنها زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه اعلام کرد: سه شهروند با پاسپورت‌های روسی و اوکراینی تلاش کردند تا وارد این کارخانه شوند اما افسرانی که از این کارخانه محافظت می‌کنند بلافاصله وارد عمل شده و جلوی ورود آنها را به کارخانه گرفتند که در نتیجه این تقابل، دو سرباز آلبانیایی زخمی شدند.

وزارت دفاع آلبانی همچنین با بیان اینکه وضعیت این دو سرباز خوب است، اعلام کرد سه تبعه مذکور بازداشت شده‌اند. ادی راما، نخست وزیر آلبانی نیز گفته که این سه تبعه روسی و اوکراینی مظنون به جاسوسی هستند.

وزارت دفاع آلبانی اعلام کرده که یکی از دستگیرشدگان با هویت روسی به نام "ام.زد" ۲۴ ساله وارد محوطه این کارخانه به نام "گرامش" شده و تلاش می‌کرد تا عکس بگیرد. این مرد جوان از نوعی اسپری علیه سربازان محافظت کارخانه استفاده کرد و تلاش می‌کرد تا فرار کند که توسط سایر ماموران دستگیر شد.

دو فرد دیگر یک زن با نام "اس.تی" ۳۳ ساله و یک مرد اوکراینی به نام "اف.ای" ۲۵ ساله نیز دستگیر شده‌اند.

بسیاری از گردشگران روس و اوکراینی در تعطیلات تابستانی به آلبانی می‌آیند. پایگاه نظامی گرامش ۷۰ کیلومتر با سواحل آلبانی فاصله دارد. در دوران حکومت کمونیست در آلبانی، این کارخانه تفنگ AK-۹۰ روسی تولید می‌کرد.

بر اساس اعلام وب‌سایت وزارت دفاع آلبانی، این کارخانه اکنون خدماتی را به صنعت دفاعی این کشور ارائه می‌کند اما جزئیات بیشتری از آن در دست نیست.

آلبانی از ۲۰۰۹ به عضویت ناتو درآمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»