10 چالش صندوق ذخیره فرهنگیان/ وجود 900 پرونده حقوقی به ارزش 17 هزار میلیارد تومان


10 چالش صندوق ذخیره فرهنگیان/ وجود 900 پرونده حقوقی به ارزش 17 هزار میلیارد تومان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به تشریح مشکلات و اقدامات انجام شده برای فرهنگیان در این صندوق پرداخت.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا نجف پور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در دومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: امیدوارم میزان نارضایتی از صندوق ذخیره فرهنگیان کم باشد. امروز این صندوق با حدود ۱۰ چالش اساسی مواجه است؛ اولین چالش این است وعده تخصیص ارزش مالکانه داده شده است ولی صورت نگرفته است که در حال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: دومین چالش، بی‌اعتمادی به عملکرد صندوق است و چالش بعدی زیان سنواتی بانک سرمایه است که بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

نجف پور اضافه کرد: دیون بانکی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان، ۴.۲ هزار میلیارد تومان مطالبات بانکی، مشکلات پروژه های پتروشیمی، نداشتن نظام شفافیت و عدم استقرار نظام حاکمیت کشوری از دیگر مشکلات است. همچنین متاسفانه ۹۰۰ پرونده حقوقی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان از مشکلات صندوق است.

وی افزود: بحث های رو به جلو داریم. در یک ماهه اول فعالیت، سند راهبردی برون رفت از چالش‌های اساسی که لازم بود اقدام شود، ترسیم شد. همچنین حتما دارایی ها باید اصلاح شود. چند اقدام باید انجام شود که از جمله آنها اصلاح پرتفوی صندوق است تا ریسک سرمایه گذاری و سودآوری مدیریت یابد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: از ظرفیت حاکمیتی به منظور افزایش بازدهی‌ها استفاده کرده‌ایم. مکاتباتی با مجلس در حوزه پتروشیمی‌ها و تولید انجام شده و در آینده تعییراتی از جنس اصلاح استراتژیک شکل خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: پیش از این ورودی به حوزه اقتصاد دیجیتال نداشتیم که طراحی‌هایی انجام شده، سیاستگذاری‌ها و تعیین راهبردها تاکنون به سرانجام رسیده و عملیاتی شدن آن کمی زمان می‌برد.

نجف‌پور افزود: جریان نقدینگی صندوق جریان مثبتی نیست، اقداماتی در زمینه تامین مالی انجام شده است تا معلمان پس از بازنشستگی بتوانند منابع خود را دریافت کنند. پروژه‌هایی در دست داریم که برای تقویت صندوق در پتروشیمی ها ضروری بود. حتما مجموعه کارگزاری‌ها و صندوق ها و بنیه و بانک‌ها را در گروه مالی مدنظر داریم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه فرایند بورسی شدن هولدینگ‌ها و شرکت‌ها در حال انجام است، اظهار کرد: اکنون در فرایند بورسی شدن هستیم. با این اقدام، ارزش دارایی‌های صندوق افزوده خواهد شد و تامین نقدینگی برای ابقای تعهدات معلمان و تأمین مالی صندوق محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: مدل علمی تعیین، تسهیم و تحویل ارزش مالکانه دارایی‌های صندوق به معلمان تدوین شده و آماده ارائه به هیأت امنای صندوق است. بیش از ۱۵۰۰ نفر ساعت روی این موضوع کار شده و از دانش جمعی از نخبگان بهره گرفتیم. هشت مدل علمی برای این کار احصاء شده و پس از تصویب در مسیر اجرا قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)