افزایش نیاز به اهدا کننده و تجهیزات انتقال خون در استان یزد


افزایش نیاز به اهدا کننده و تجهیزات انتقال خون در استان یزد

یزد- مدیرکل انتقال خون استان یزد بر ضرورت افزایش اهداکنندگان خون و تجهیزات انتقال خون در استان با توجه به افزایش فضاهای درمانی در شهرستان های مختلف تاکید کرد.

سیدمحمدرضا آقایی میبدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان یزد از لحاظ سرانه های بهداشت و درمان به ویژه در بخش های بیمارستانی رو به توسعه است و بخش پیوند اعضا و بیمارستان های مختلف از جمله بیمارستان حضرت زینب کبری (ع) در شهر اشکذر به زودی افتتاح می شود و با توجه به این وضعیت ان سازمان انتقال خون استان قم از لحاظ نیرو و هم از لحاظ تجهیزات با کمبود مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تعداد افراد واجد شرایط برای اهدای خون رو به کاهش است چرا که شاهد افزایش بیماری‌های مزمن از جمله دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی در استان هستیم که اهدا کنندگان را با معافیت مواجه می کند و این روند با توجه به سبک زندگی بد فعلی رو به افزایش است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد خواستار افزایش خون دهی مستمر از بین جوانان به ویژه بانوان شود و افزود: خون دهی مستمر یکی از نیازهای سازمان انتقال خون استان است از این رو از کسانی که سبک زندگی خوبی دارند و از سلامت جسمی و روحی بالایی برخوردارند درخواست می کنیم ما را در تامین خون و برآورده‌های خونی مورد نیاز حمایت کنند.

آقایی گفت: یکی از زمانهای افزایش نیاز به خون را فصل زمستان عنوان کرد و افزود: اگر مردم مداوم، مستمر، با آگاهی، داوطلبانه و مسئولانه در این کار خیر شرکت کنند می‌توانیم جزو اولین استانهای کشور در تامین خون مورد نیاز بیمارستان ها و تولید فرآورده های خونی باشیم.

مدیر کل انتقال خون استان گفت: با توجه به اینکه یزد در مرکز کشور و در مسیر ترانزیت اصلی راههای مواصلاتی قرار دارد، تامین خون و فرآورده‌های خونی برای تامین نیازهای فوری در تصادفات از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه در سالهای اخیر شاهد افزایش بروز تصادفات در جاده‌های استان هستیم، لازم است که تعداد اهدا کنندگان هم افزایش یابد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر استان یزد ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران غیربومی است به طوری که ۴۰ درصد از بستری های بیمارستان های استان بیماران غیر بومی هستند و برای تامین خون برای نیازهای این بیماران نیز خون بیشتری مورد نیاز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها