آل سعود کودکان شیعه قطیف را سرکوب می کند/ ممنوعیت سرود «سلام یامهدی» در عربستان


آل سعود کودکان شیعه قطیف را سرکوب می کند/ ممنوعیت سرود «سلام یامهدی» در عربستان

رژیم سعودی این روزها به سرکوب فعالیت عاشورایی کودکان شیعه در منطقه الشرقیه اقدام کرده و خواندن سرودهای دینی از جمله «سلام یامهدی» را ممنوع کرده است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: به دنبال سرودخوانی کودکان شیعه، رژیم آل سعود تعدادی از زنان مسئول موکب امام حسین(ع) در سیهات در منطقه شیعه نشین قطیف در شرق این کشور بازداشت کردند و پس از مدتی آزاد کردند.

این مسئولان متهم به سازماندهی فعالیت کودک حسینی از جمله سرود سلام یا مهدی شدند که موجب خشم رژیم آل سعود که پرورش دهنده اعتقاد وهابی است، شد.

فعالیت کودکان عربستان در شهر سیهات با سرکوب نظامیان سعودی همراه بود. به طوری که برپایی مراسم عاشورا نیز ممنوع شده بود.

اداره تحقیقات عمومی چندی پیش تعدادی از مسئولان زن موسسه امام حسین(ع) در سیهات را برای سازماندهی برپایی سرود سلام مهدی کودکان احضار کرد. مقامات سعودی همه برنامه های ماه محرم الحرام را ممنوع کرد.

اینجا این پرسش مطرح می شود که چرا رژیم سعودی از سرود کودکان شیعه منطقه الشرقیه اکراه دارد و با آن مبارزه می کند و آن را ممنوع کرده است؟ اما به خوانندگان زن و مرد اجازه می دهد که موسیقی اجرا کنند و به برپایی جشن و رقص اقدام کنند.

این درحالی است که همه شهرهای عربستان شاهد برپایی جشن ها و جشنواره هاست که از رسانه های رسمی و خصوصی تحت حمایت رژیم سعودی برای میلیون ها بیننده در کشورهای عربی و سراسر جهان پخش شد.

هدف از پخش این جشن های مختلط این است که این گونه نشان داده شود که رژیم آل سعود تغییر ریشه‌ای کرده است و دیگر آن رژیم سختگیر نیست. اما در واقعیت، پشت برپایی جشن های رژیم سعودی، ابزار سرکوب با سرعت فزاینده و شتابان ادامه دارد که به طور جدی با آزادی بیان، عقیده و انجام شعایر دینی تا ممنوعیت سرودهای ویژه کودکان مبارزه می کند.

محدودیت های اعمال شده بر شهروندان عربستان در منطقه الشرقیه تغییر نکرده است. این محدودیت ها آزادی مدنی، سیاسی و دینی آنها را هدف قرار داده است. حملات سرکوبگرانه بیش از حد وبازداشت غیرقانونی ده ها هزار نفر از مردم این منطقه خارج از چارچوب قانون است.

اقدامات سرکوبگرانه نظامیان سعودی در منطقه الشرقیه نشان داده است که سیاست تنش زدایی و اصلاحات و رعایت آزادی های مورد ادعای رژیم به خصوص محمد بن سلمان تنها ادعایی بیش نیست.

اصل مدارا و تنش زدایی که محمد بن سلمان صحبت می کند، تنها مخصوص صهیونیست هاست. به طوری که خاخام های صهیونیست اجازه دارند در کاخ های آل سعود که به روی صهیونیستها و آمریکایی ها و غرب بازاست. بوق و کرنا بدمند.

سازمان های حقوق بشر نقض فاحش روزانه حقوق بشر آل سعود را که با سرکوب آزادی های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و مبارزه با آزادی عقیده و بیان مرتکب می شوند، مستند می کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها