مصوبه کنکوری لغو نمی‌‎شود/ حذف دروس عمومی از کنکور 1402


مصوبه کنکوری لغو نمی‌‎شود/ حذف دروس عمومی از کنکور 1402

تسنیم: مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری گفت: مصوبه جدید کنکوری لغو نمی‌شود چون رئیس جمهور آن را امضا کرده است. با مصوبه جدید کنکوری و تغییر سازوکار پذیرش دانشجو، معدل دوره دبیرستان سهم 60درصدی و...

مصوبه کنکوری لغو نمی‌‎شود/ حذف دروس عمومی از کنکور 1402

تسنیم: مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری گفت: مصوبه جدید کنکوری لغو نمی‌شود چون رئیس جمهور آن را امضا کرده است.

با مصوبه جدید کنکوری و تغییر سازوکار پذیرش دانشجو، معدل دوره دبیرستان سهم 60درصدی و کنکور سهم 40درصدی در پذیرش دانشجویان خواهد داشت.

طبق مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور دو بار در سال برگزار می‌شود و بر این اساس ثبت‌نام کنکور کارشناسی 1402 برای نوبت اول، 8 تا 14 آبان 1401 و برای نوبت دوم، 15 تا 21 فرودین 1402 است.

نوبت نخست کنکور 1402، پنج‌شنبه و جمعه 29 و 30 دی 1401 و نوبت دوم، چهارشنبه و پنج‌شنبه 14 و 15 تیر 1402 است.

سید جلال موسوی مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری اظهار کرد: کنکور به صورت پلکانی حذف خواهد و از سهم 40 درصدی کنکور در پذیرش دانشجو آغاز کرده‌ایم، در بازه 5 ساله وضعیت بررسی می‌شود و اگر آموزش و پرورش بتواند ایده‌آل‌ مدنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی را تامین کند، کنکور حذف می‌شود.

وی افزود: یکی از دلایل موفقیت موسسات کنکور و کسب درآمد زیاد این است که در مدارس تشریحی درس داده و امتحان می‌گیرند بنابراین دانش‌آموزان تست‌زنی را نمی‌دانند و برای یادگیری آزمون‌های تستی در موسسات کنکور ثبت‌نام می‌کنند.

نتایج بهتر کنکور از آن اقشار پولدار

مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری گفت: نتیجه کنکور نشان می‌دهد اقشار موفق و پولدار رتبه بهتری کسب می‌کنند. در بررسی رتبه‌های زیر 3 هزار متوجه شدیم 86 درصد پذیرفته‌شدگان دانشگاه شریف از سه دهک بالای جامعه هستند.

موسوی بیان کرد: در کنکور 1402، دروس عمومی به صورت تشریحی برگزار می‌شود و در کنکور، دروس عمومی نداریم.

مصوبه کنکوری لغو نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه در کنکور 1402، نمرات تشریحی سهم 40 درصدی دارد، در پاسخ به این پرسش که آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه کنکوری را لغو خواهد کرد؟ مطرح کرد: خیر؛ مصوبه را تغییر نمی‌دهیم چرا که رئیس جمهور آن را امضا کرده است؛ از سوی دیگر طبق نظر رهبر انقلاب در مواردی که شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کرده است، مجلس نمی‌تواند ورود کند و بالعکس.

موسوی در یک برنامه رادیویی متذکر شد: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکم قانون است و در موضوع کنکور جلسات متعددی با مجلس داشتیم و نتیجه بحث این بود که مصوبه توسط رئیس جمهور ابلاغ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس