چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟ آموزش نحوه تغییر پسورد آیفون


چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟ آموزش نحوه تغییر پسورد آیفون

محافظت از گوشی هوشمند با روش‌های مختلفی از قبیل تعریف رمز عبور، اثر انگشت و تشخیص چهره امکان‌پذیر است اما شاید بتوان رمز عبور را امن‌ترین روش برای محافظت از داده‌های کاربران در برابر دسترسی‌های غیر مجاز دانست. در این مقاله از شهر سخت افزار به...

محافظت از گوشی هوشمند با روش‌های مختلفی از قبیل تعریف رمز عبور، اثر انگشت و تشخیص چهره امکان‌پذیر است اما شاید بتوان رمز عبور را امن‌ترین روش برای محافظت از داده‌های کاربران در برابر دسترسی‌های غیر مجاز دانست. در این مقاله از شهر سخت افزار به آموزش تغییر رمز گوشی آیفون پرداخته و در ادامه نیز به روش‌های بازیابی رمز اپل در صورت فراموشی آن اشاره کرده‌ایم.

معمولاً کاربران اطلاعات مهم خود مانند ایمیل‌ها و عکس‌ها را بر روی گوشی‌ هوشمند خود نگه می‌دارند و همین موضوع اهمیت محافظت از گوشی هوشمند را دوچندان می‌کند. در گوشی آیفون رمز عبور از یک کد شش رقمی تشکیل شده است که در صورت تمایل می‌توان کاربر ترکیبی از اعداد و حروف الفبا باشد. اما در ادامه آموزش تغییر رمز گوشی آیفون به بررسی راهکارهای مختلف تعویض رمز آیفون پرداخته‌ایم.

نکته بسیار مهم:
همواره سعی کنید از گوشی خود در بازه‌های زمانی مختلف نسخه پشتیبان تهیه کنید تا بتوان با دسترسی بیشتر و دشواری کمتری عملیات برگردان کلمه عبور آیفون را انجام داد. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از iCloud در داخل گوشی یا نرم‌افزار iTunes در کامپیوتر است.

چگونه رمز گوشی ایفون را عوض کنیم؟

تعویض رمز آیفون امری بسیار ساده است که برای انجام آن به منوی تنظیمات رفته و گزینه Touch ID Passcode را انتخاب می‌کنیم. در صفحه باز شده ابتدا باید رمز عبور فعلی خود را وارد کرده و پس از آن هم باید به سراغ گزینه Change Passcode برویم.

چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟ آموزش نحوه تغییر پسورد آیفون

پس از انتخاب این گزینه دوباره رمز عبور را وارد کرده و پس از آن از کاربر خواسته می‌شود که رمز عبور جدید را وارد کند. البته در این مرحله گزینه‌های پیشرفته دیگری هم وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد یک رمز عبور قوی‌تر با ترکیب حروف و اعداد ساخته یا تعویض رمز آیفون را انجام دهد.

چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟ آموزش نحوه تغییر پسورد آیفون

بعد از وارد کردن رمز عبور جدید باید مجدداً آن را تایید کنید. اکنون عوض کردن پسورد آیفون شما با موفقیت انجام شده است؛ بنابراین بهتر است مرز جدید آیفون خود را فراموش نکنید!

در صورت فراموش کردن رمز عبور آیفون چه کنیم؟

اگر رمز عبور آیفون خود را فراموش کرده‌اید، باید بگوییم متاسفانه راهکاری برای برگرداندن کلمه عبور ایفون وجود ندارد. در این حالت یا باید آیفون خود را ریست کنید تا قفل آن باز شود. البته باید مراقب بود چون این‌کار موجب می‌شود تمام اطلاعات گوشی حذف شود. با این حال اگر از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، می‌توانید داده‌های خود را از iTunes یا iCloud بازیابی کنید.

در ادامه آموزش تغییر رمز گوشی آیفون، مجدداً یادآور می‌شویم که طی مراحل زیر موجب حذف کلیه اطلاعات شما می‌شود. در صورتی که نسخه پشتیبان از گوشی خود تهیه نکرده‌اید از نرم‌افزارهای ثالث مانند dr. fone یا Elcomesoft iOS استفاده کنید. البته استفاده از این نرم‌افزارها همواره با موفقیت همراه نبوده و ممکن است نتوانید بدون حذف اطلاعات، از رمز عبور فراموش شده عبور کنید.

چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟ آموزش نحوه تغییر پسورد آیفون

برای انجام این‌کار به یک کامپیوتر مجهز به برنامه iTunes نیاز است که اگر دسترسی به آن مقدور نیست، می‌توان از طریق یک نمایندگی خدمات پس از فروش یا مرکز تعمیرات مجاز و معتبر، این‌کار را انجام داد.

روند بازیابی Passcode فراموش شده اپل در نسخه‌های مختلف کمی متفاوت است اما اگر مصمم هستید که خودتان شخصاً این‌کار را انجام دهید، ابتدا اتصال آیفون خود به کامپیوتر را قطع کنید.

در ادامه برای آیفون 6s و نسخه‌های قبلی و آیفون‌های SE ابتدا کلیدTop یا Side (خاموش-روشن) را نگه داشته و دستگاه خود را خاموش کنید. پس از آن در حالی که دکمه Home گوشی را نگه داشته‌اید آن را به کامپیوتر متصل کرده تا صفحه بازیابی را مشاهده کرده و اطلاعات iPhone خود را پاک کنید.

همچنین برای مدل‌های آیفون 7 ابتدا دکمه Side را فشار داده و گوشی را خاموش کنید. سپس در حالی که دکمه کاهش صدا (-) را نگه داشته‌اید گوشی خود را به کامپیوتر متصل کرده و برای پاک کردن اطلاعات iPhone مراحل بازیابی را دنبال کنید.

در جدیدترین مدل‌های آیفون هم یکی از کلیدهای تنظیم صدا و دکمه Side را به صورت هم‌زمان نگه داشته و گوشی خود را خاموش کنید. پس از آن در حالی که دکمه Side را نگه داشته‌اید، گوشی را به رایانه خود وصل کنید. پس از چند لحظه صفحه بازیابی در iPhone شما ظاهر شده و می‌توانید همه داده‌ها را حذف و گوشی خود را به اصطلاح، ریکاوری کنید.

چگونه رمز گوشی اپل را عوض کنیم؟ آموزش نحوه تغییر پسورد آیفون

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی روش‌های تغییر رمز گوشی آیفون پرداخته و گفتیم که در صورت فراموشی رمز عبور آیفون، راهکاری برای برگرداندن کلمه عبور ایفون وجود ندارد. در این حالت باید گوشی خود را ریست کرده تا بتوان فرآیند تغییر رمز گوشی آیفون را با موفقیت به اتمام رساند.

آیا می‌توانم رمز عبور آیفون را غیرفعال کنم؟

بله. برای این کار به قسمت تنظیمات در iPhone یا iPad رفته و بخش Face ID Passcode یا Touch ID Passcode را انتخاب کنید. در ادامه پس از وارد کردن رمز عبور خود، گزینه Turn Passcode Off را انتخاب کرده و در پنجره باز شده بر روی Turn Off کلیک کنید.

در صورتی که رمز عبور را چندین بار اشتباه وارد کنم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

بعد از شش تلاش ناموفق در وارد کردن رمزعبور با پیام iPhone is disblaed مواجه خواهید شد. با غیرفعال شدن آیفون امکان استفاده از امکانات آن یا دسترسی به داده ‌ها دیگر وجود ندارد.

در قسمت انتهایی پیام مدت زمان قفل شدن آیفون و زمان‌سنجی که مدت زمان باقیمانده تا امکان امتحان یک رمزعبور دیگر، نشان داده می‌ شود. اگر موفق به تایپ رمزعبور صحیح نشوید نهایتا باید دستگاه را به نرم افزار آی تیونز مرتبط کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان